Co je potřeba

  • 1 hrnek strouhaných vlašských ořechů
  • 1 hrnek hladké mouky
  • ½ hrnku kakaa
  • 2 polévkové lžíce krupicového cukru
  • 4 polévkové lžíce másla
  • 4 polévkové lžíce studené vody
  • 1 celé vejce
  • 1 kávová lžička skořice
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 200 g čokolády na vaření
  • něco na ozdobu
1

V misce promícháme všechny sypké suroviny. Místo vlašských ořechů můžeme péci z mandlí nebo lískových oříšků. Do suché směsi rozklepneme celé vejce, přidáme studenou vodu a 4 lžíce změklého másla. Máslo na lžíci musí být lehce navršené. Rukama vypracujeme tužší těsto. Jestliže se nám těsto nechce spojit a drobí se, přidáme vodu.

2

Těstem plníme formičky na košíčky nebo tartaletky. Formičky se nemusejí vymazávat, díky ořechům obsahuje těsto dostatek tuku a nelepí se. Formičku naplníme tenkou vrstvou těsta a vidličkou ho na dně propícháme.

3

Košíčky upečeme v předem vyhřáté troubě při teplotě 180 °C. Měly by být hotové asi za 15 minut. Každá trouba je jinak nastavena, proto zkuste vyndat jeden kousek a pak uvidíte. Nechte košíčky ve formičkách několik minut zchladnout a poté je vyklopte. Jde to velmi snadno, vypadávají samy.

4

Košíčky naplňte krémem podle chuti. Nejjednodušší a výborný je čokoládový krém. 200 ml smetany ke šlehání vlijte do hrnku, přidejte 200 g nalámané čokolády na vaření a skořicový cukr. Na mírném teple zahřívejte a nechte čokoládu rozpustit. Pozor, směs se nesmí vařit. Po rozpuštění čokolády metličkou šlehejte do zchladnutí. Ještě ne zcela ztuhlým krémem naplňte košíčky a dozdobte podle fantazie. Já zdobila malinami, loupanou mandlí a lístkem meduňky.

Tipy

Tartaletky chutnají i s karamelovým krémem a banány (Karamelizované salko + máslo).

Varování

Plníte-li řidším krémem, vymažte košíčky marmeládou, aby těsto od krému nenavlhlo.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno