Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 200 g cukru krupice
  • 180 g mletých ořechů
  • 180 g hladké mouky
  • 1 balíček kypřicího prášku
  • 4 vejce (bílky a žloutky zvlášť)
  • 200 g cukru moučka
1

V prvním kroku si umeleme najemno ořechy. Můžete použít i mandle nebo lískové ořechy, ale „vlašáky“ jsou klasika. Máslo nakrájíme na tenké plátky nebo kostičky, jakmile trochu povolí, utřeme ho s ořechy a cukrem do pěny.

2

V jiné míse oddělíme žloutky od bílků a z bílků a špetky soli ušleháme tuhý sníh. Sníh přidáváme střídavě s moukou a kypřicím práškem k ořechové směsi, opatrně mícháme, aby sníh úplně nepovolil.

3

Troubu rozehřejeme na teplotu 180 °C. Pekáč vymažeme tukem a vysypeme hrubou moukou, na pečicí papír by se těsto mohlo lepit. Připravenou směs vylijeme do pekáče a rovnoměrně rozetřeme. Vložíme do trouby a pečeme asi 20 minut, propečenost zkoušíme špejlí.

4

Mezitím si ze žloutků a cukru moučky utřeme hladkou pěnu. Na ještě horké upečené těsto rozetřeme žloutkovou směs do jednolité vrstvy a necháme zaschnout. Pokud nedůvěřujete vejcím, která používáte, můžete vše ještě krátce zapéct. Je však třeba počítat s tím, že řezy nebudou jasně žluté, žloutková vrstva mírně zezlátne.

5

Hotové řezy rozkrájíme na čtverečky nebo obdélníčky, nezůstanou vám tak žádné odřezky a navíc je to rychlé. Pokud si však chcete dát práci, lze těsto vykrajovat třeba do měsíčků nebo koleček. Řezy pečte pouze s několikadenním předstihem, při delším skladování se začínají drolit, ale na skvělé chuti to nic nezmění.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno