Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct korpus na ořechový dort | recept

Korpus na dort | recept. Dorty se připravují na slavnostnější příležitosti, různé rodinné oslavy nebo svátky. Dort si samozřejmě můžete objednat v cukrárně nebo u známé cukrářky. Já vám ale nabízím starý recept, ještě po mé babičce, která se narodila v roce 1901. Upravila jsem jen množství cukru, kterého bylo v receptu zbytečně mnoho. Korpus se vždy povede. Má výraznou ořechovou chuť. Plnit ho můžete různými druhy krémů. Ořechy mohou být použity vlašské i lískové. Naším rodinným favoritem je jednoduchý dort z vlašských ořechů, politý čokoládou a plněný máslovým ořechovým krémem.

Co je potřeba

  • 4 celá vejce
  • 200 g cukru
  • 10 polévkových lžic studené vody
  • 200g polohrubé mouky
  • kůra z 1 citronu
  • ½ balíčku kypřícího prášku
  • 100 g strouhaných ořechů
1

Oddělíme žloutky od bílků a dáme každé zvlášť. Bílky budeme šlehat do pevného sněhu. Abychom takový sníh vyšlehali, nádoba na bílky nesmí být mastná nebo se zbytky vody a je důležité, aby bílek byl bez sebemenšího kousku žloutku.

2

Žloutky třeme s cukrem a citronovou kůrou do pěny. Cukr volte krupicový, pomůže žloutky hezky napěnit. Když je cukr rozpuštěný, přidáváme střídavě lžíci mouky a studené vody. Část mouky promícháme s kypřícím práškem a strouhanými ořechy. Přidáme ji nakonec.

3

Ušleháme sníh, který musí být pevný. Pevný sníh je lesklý, tvoří špičky a nevypadne z nádoby, otočíte-li ji dnem vzhůru. Sníh přidejte k utřené směsi a zlehka ho do ní zapracujte. Vařečkou ho obracejte do těsta, nemíchejte moc prudce, aby sníh neklesl.

4

Těsto vložte do vymazané a vysypané dortové formy, stěrkou uhlaďte povrch a v předem vyhřáté troubě upečte. Prvních 15 minut pečte při 180 °C, pak teplotu snižte na 150 °C a dopečte. Dort se peče asi 45 minut. Špejle zapíchnutá do středu, musí zůstat suchá. Po upečení nechte několik málo minut ve formě vychladnout a pak opatrně korpus vyklopte. Před další úpravou musí být vychladlý.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct domácí kremrole | recept
Domácí kremrole | recept. Máte rádi kremrole? A také vás nebaví kupovat je v cukrárně draze? Podle našeho receptu si kremrole snadno upečete doma a na…