Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct laskonky | recept

Recept na tradiční laskonky. Laskonky patří mezi nejoblíbenější (nejen) vánoční cukroví. Křehké tělo laskonek se báječně snoubí s jemným lahodným krémem. A dají se upéct na poslední chvíli. Upečte si plněné laskonky podle tohoto receptu i vy doma. Stačí trochu zručnosti v kuchyni a trpělivost.

Co je potřeba

Sněhová hmota:

  • 4 bílky
  • 20 dkg krupicového cukru
  • 15 dkg strouhaného kokosu (nebo ořechů)
  • 3 lžíce hrubé mouky
  • na špičku nože prášku do pečiva

Krém do laskonek:

  • 20 dkg másla
  • 15 dkg moučkového cukru
  • 1 lžička rumu
1

Bílky a cukr ušleháme ve vodní lázni do tuha, pak opatrně vmícháme kokos a mouku s práškem do pečiva. Hmotu přendáme do cukrářského sáčku (může být i silnější mikrotenový sáček s ustřiženou špičkou). Na plech vyložený pečicím papírem děláme malé oválky, které sušíme v mírně vyhřáté troubě – tj. asi při 120 °C. Trvá to 25-30 minut, dokud laskonky lehce nezrůžoví.

2

Mezitím si připravíme krém do laskonek. Změklé máslo s moučkovým cukrem ušleháme do světlé pěny a po troškách přidáváme rum dle chuti (příp. rumovou tresť nebo vanilkovou esenci).

3

Vychladlé laskonky plníme připraveným máslovým krémem. Cukroví udržujeme v chladu a suchu, jinak vlhne. Recept na laskonky je u konce. Dobré pochutnání!

Aby byly všechny laskonky stejné, můžeme si je předkreslit na rub pečicího papíru nebo použít formu na laskonky.

Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Recept na laskonky pro vás připravila a fotografie postupu pořídila autorka: Jana Šrámčíková

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat čokoládové hvězdičky
Obrázek není k dispozici
Jak udělat dortolenky
Obrázek není k dispozici
Jak udělat růžičky