Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct ovocný koláč z ječné mouky s mákem

Jak upéct ovocný koláč z ječné mouky s mákem | recept na ovocný koláč. Ječná mouka se v kuchyni při pečení moc nepoužívá, obsahuje málo lepku, a proto se doporučuje míchat ji s moukou pšeničnou. Ječná mouka zvyšuje vláčnost pečiva a je bezkonkurenční na  lívancové nebo palačinkové těsto. Není většinou k dostání v běžných obchodech, ale určitě ji budou mít v prodejně se zdravou výživou. Rozhodnete-li se upéct koláč podle následujícího receptu, zvažte, jak vysokou vrstvu těsta chcete mít pod ovocem. Z jedné dávky je těsto nižší (na klasickém obdélníkovém plechu), pro vyšší vrstvu množství ingrediencí zdvojnásobte nebo pečte v menší formě. Ovoce nahoře může být jakékoli, nám k máku nejlépe chutnají švestky.

Co je potřeba

  • 260 g ječné celozrnné mouky
  • 350 ml podmáslí
  • 40 g mletého máku
  • 40 g  másla
  • 2 vejce
  • 4 lžíce medu
  • 1 kypřicí prášek na pečení
  • špetka soli
  • švestky nebo jiné ovoce
1

Do těsta je třeba namlít mák. Můžete koupit hotový namletý, ale pozor, prodávané v obchodech bývají s různými přísadami. Čtěte informace na obalu výrobku. Mák promíchejte s moukou a práškem na pečení.

2

Ušlehejte vejce s tekutým medem a vlažným rozpuštěným máslem. Aby to šlo lépe, přidejte trochu mouky s mákem. Pak přilijte podmáslí a promíchejte.

3

Do ušlehaného základu přidejte zbytek mouky, máku a prášku. Nezapomeňte na špetku soli, sůl zlepšuje chuť sladkých těst. Dobře těsto vařečkou propracujte a rozetřete na pekáč s vyšším okrajem. Pekáč musí být potřený tukem a vysypaný moukou.

4

Povrch koláče poklaďte ovocem podle chuti. K tomuto těstu se - podle mého názoru - nejlépe hodí švestky nebo meruňky. Mimo sezonu mohou být i kompotované. Ovoce rozdělte na poloviny a na těsto volně položte řeznou ranou nahoru. Koláč pečte v troubě vyhřáté na 190 °C a pečte asi 35 minut, zkuste zapíchnout špejli, jestliže zůstane suchá, je koláč správně propečený. Po vychladnutí nakrájejte a případně pocukrujte, není moc sladký.

Koláč je bez cukru a není moc sladký. Můžete hotové kousky pocukrovat nebo med v rozpisu nahradit cukrem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct meruňkový koláč | recept
Jak upéct meruňkový koláč | recept. Meruňkový koláč může mít nespočet podob. Nabízíme jednu, která si dělá ambice na zařazení mezi oblíbené. Meruňkový…