Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct pizza koule

21. Květen 2020

Pizza koule jsou vlastně jakési placičky, název mají podle tvaru v nepečeném stavu. Jsou poměrně rychle hotové a mohou se jíst jen tak, bez ničeho. Nejlépe chutnají čerstvé, ještě teplé nebo vlažné. Šunku a restovanou cibulku můžete zaměnit za jinou přísadu, nikdy však nevynechávejte sýr, je důležitý a nenahraditelný. Místo restované cibule se může přidat cibule nakrájená a syrová. Stejně tak můžete experimentovat s česnekem, výraznými bylinkami, paprikou atd. Recept na pizza koule je původem německý.

Co je potřeba

  • 300 g hladké mouky
  • 250 g měkkého tvarohu
  • 1 sáček kypřicího prášku na pečení
  • 8 polévkových lžic mléka
  • 6 lžic oleje
  • 1 lžička soli
  • špetka cukru
  • 100 g restované cibulky
  • 200 g strouhaného sýra
  • 100 g šunky nebo uzeného masa
1

V misce dobře promíchejte mouku s práškem do pečiva, solí a špetkou krupicového cukru. Přidejte mléko, olej a měkký tvaroh. Měkký tvaroh může být i z krabičky. Promíchejte dohromady všechny ingredience, vezměte si raději šlehač s hnětacími metlami. Jde to ztuha. Výsledkem je nepříliš soudržné těsto.

2

Libové uzené maso pokrájejte na drobné kostky a tvrdý sýr nastrouhejte na nudličky. Do těsta patří restovaná cibulka. Ta se prodává již hotová. Já ji doporučuji udělat doma. Kostičky cibule osmahněte na tuku do světle hnědé barvy. Pak přendejte na papírovou utěrku, odsajte přebytečný tuk a nechte vychladnout. Pak teprve přidejte do misky k ostatním ingrediencím a ručně vypracujte těsto.

3

Těsto rozdělte na 14 kousků a navlhčenýma rukama tvarujte koule. Pokládejte je kousek od sebe na plech vyložený papírem na pečení. Během pečení se kuličky zploští. Kuličky se mohou péci i ve formě na muffiny. Můžete dělat i menší kousky, je na vás, jak velké pečivo chcete mít.

4

Troubu si zapněte chvilku předem a plech s koulemi vkládejte až se vyhřeje. Pečte při 180 °C asi 30–40 minut. Pečivo nejlépe chutná ještě teplé (spíš vlažné). 

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zapéct patizon s mletým masem
Patizon je snad tvarově nejhezčí ze všech tykví. Nejčastěji v obchodech narazíte na druh s bílou slupkou, ale pěstuje se v různých variantách se slupk…
Jak namíchat provensálské koření
Jak namíchat provensálské koření | 7 receptů. Léto je nejlepší období roku pro „bylinkové čarování“. Na zahrádkách jsou ke sklizni čerstvé natě voňavé…