Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct sýrové tyčinky podle receptu z roku 1938 | recept

Sýrové tyčinky podle receptu z roku 1938 | recept. Slané pečivo se hodí k pohoštění při různých příležitostech, receptů na něj není nikdy dost. Proto ráda zkouším nově objevené recepty a jedním z nich je i tento na sýrové tyčinky. Tyčinky se snědly ještě týž den po upečení, recept jsem okamžitě zařadila mezi osvědčené. Nabízím ho k vyzkoušení i vám.

Co je potřeba

  • 240 g hladké mouky
  • 140 g másla
  • 8 lžic kysané smetany
  • 200 g tvrdého sýra na strouhání
  • sůl
  • mletý pepř
  • kmín na posypání
  • vejce na potření
1

Těsto vymíchejte ručně v hlubší míse. Sýr nastrouhejte na nudličky, změklé máslo nakrájejte na tenké lístečky a spolu s ostatními ingrediencemi vypracujte pevné těsto. Zabalte ho do folie a nechte přes noc odpočinout v chladu.

2

Druhý den těsto rozválejte na plát tloušťky 0,5 cm. Pokud je to možné, nepodsypávejte moukou, nebo jen velmi opatrně. Nožem nebo rádlem nakrájejte tyčky dlouhé asi 6 cm a 1 cm široké.

3

Ještě než tyčky přenesete na plech, potřete rozkrájený plát rozšlehaným vajíčkem a posypte celým nebo drceným kmínem.

4

Tyčinky vyskládejte na vymazaný plech, popř. vyložený papírem na pečení. Vkládejte je do vyhřáté trouby a při teplotě 180 °C upečte do světle žluta. Tyčinky příliš tmavé jsou hořké. Nechte si chutnat!

Tento recept byl uveřejněn v časopise Rozkvět, ze dne 30.6.1938

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct mrkvový „piškot“ | recept
Mrkvový „piškot“ | recept. Pokud jste příznivci netradičních chutí, následující recept je přesně pro Vás! Recept je velmi starý a původ má v krkonošsk…
Jak připravit sýrové suflé | recept
Sýrové suflé | recept. Připravit hezky nadýchané, správně vyběhlé suflé se občas nepodaří ani zkušenému kuchaři. Aby se tato šlehaná specialita povedl…