Co je potřeba

350 g telecího masa 500 g uzeného masa 1 hrst čerstvých kopřiv 1 lžíce popence břečťanolistého 2 lžíce zelené petrželky 5 vajec 500 ml mléka 70 g polohrubé mouky 50 g másla 2 lžičky tymiánu sůl

1

Příprava masa a kopřiv Telecí maso přelijeme vařící vodou tak, aby bylo v hrnci úplně potopené. Vodu trochu osolíme, přikryjeme pokličkou a vaříme asi 30 minut. Mladé kopřivy opláchneme, vložíme do hrnce a přelijeme je vařící vodou. Po deseti minutách scedíme.

2

Všechno pokrájet Mezitím si uzené maso nakrájíme na drobné kostičky. Všechny zelené bylinky omyjeme a nasekáme nadrobno. Spařené kopřivy přecedíme a také jemně nasekáme. Uvařené telecí maso vyjmeme z vývaru (ten nevyhazujeme, ale schováme na polévku), necháme vychladnout a rovněž pokrájíme na kostičky.

3

Základ – krupicová kaše Do hlubokého hrnce nalijeme mléko a přivedeme ho k varu. Vhodíme do něj máslo a pak po troškách zašleháváme polohrubou mouku. Pak vše ještě za neustálého míchání vaříme dalších pět minut. Odstavíme. Zapékací misku vmažeme máslem nebo olejem. Troubu rozpálíme na 220 °C.

4

Šup do trouby Do krupicové kaše vmícháme oba druhy masa, zelené bylinky a tymián. Celou směs potom rovnoměrně rozetřeme do vymazané zapékací misky. V hrnečku rozkvedláme vejce a nádivku jimi zalijeme. Vložíme do vyhřáté trouby a pečeme asi 40 minut.

5

Finální úprava Hotovou nádivku podávám s brambory, bílým pečivem nebo zeleninovým salátem jako vydatné hlavní jídlo.

Tipy

Pokud se vám nechce připravovat kaši, nebo toužíte po stejně zlaté nádivce, jakou vídáte v časopise, použijte místo moučného základu rohlíky. Budete jich potřebovat 6. Nakrájejte na kostky a zalijte vývarem z telecího masa. Nechte chvíli nabobtnat a pak z rohlíku lehce přebytečnou vodu vymačkejte. Dále postupujte shodně s receptem.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.545455
Average: 3.5 (11 votes)