Co je potřeba

Těsto na vánoční perníčky:
12 dkg másla
12 dkg cukru moučka
2 vejce
3 lžíce medu
3 zrnka nového koření
5 hřebíčků
1 špetka citronové kůry
1 tabulka nastrouhané čokolády
50 dkg hladké mouky
1 dkg hladké sody

Na potření vánočních perníčků:
1 žloutek
1 lžíce mléka

Poleva na vánoční perníčky:
2 bílky
cukr moučkový
pár kapek citronové šťávy

1

Utřeme změklé máslo s cukrem a vejci, přidáme tekutý med, tlučené koření, čokoládu a citronovou kůru. Moukou zaděláme těsto. Nakonec přidáme sodu. Ručně hněteme tak dlouho, dokud není těsto hladké a nelepivé. Zabalíme ho do potravinářské fólie a uložíme do lednice nejlépe přes noc.

2

Druhý den vyválíme z těsta na pomoučeném válu slabší plát (3-4 mm) a vykrajujeme různé tvary. Rovnáme je na plech vyložený pečícím papírem kousek dál od sebe.

3

Vánoční perníčky pečeme zprudka v troubě rozpálené na 220°C. Čtyři minuty by měly stačit. Ihned po upečení potřeme vánoční perníčky žloutkem rozkvedlaným s mlékem. Necháme vychladnout.

4

Na polevu na vánoční perníčky utřeme bílky s cukrem a citronovou šťávou do lesklé hladké husté hmoty, která nestéká. Podle potřeby přidáme cukr nebo citronovou šťávu. Nakonec vánoční perníčky ozdobíme a necháme zaschnout.

5

Do polevy na vánoční perníčky můžeme přidat i nejrůznější potravinářská barviva. K dozdobení perníčků můžeme použít i lentilky nebo kupované jedlé ozdoby. Vánoční perníčky pak budou krásné a veselé.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.913045
Average: 3.9 (23 votes)