Co je potřeba

  • balíček listového těsta
  • strouhanka
  • skořice
  • cukr dle uvážení
  • mandlový pudinkový prášek
  • vejce na potření
1

Třešně, višně nebo jiné drobné ovoce omyjeme a vypeckujeme. Můžete závin naplnit i jiným ovocem, např. meruňkami, blumami, ostružinami nebo špendlíky. Na špendlíky si ale dejte pozor, některé druhy mají velmi kyselou slupku, která je po tepelné úpravě ještě kyselejší. Třešně nebo višně v misce promíchejte s polovinou sáčku mandlového pudinku. Pudink může být i vanilkový, vybírejte příchuť hodící se k ovoci, z něhož připravujete závin.

2

Listové těsto rozválejte do tvaru obdélníku a posypte ho strouhankou. Strouhanku můžete smíchat v libovolném poměru se strouhanými mandlemi. Strouhanku nechte bez obvyklého pokapání tukem, vsákne višňovou šťávu. Na střed rozváleného těsta naskládejte připravené ovoce, podle chuti oslaďte, posypte mletou skořicí a druhou polovinou pudinkového prášku.

3

Závin běžným způsobem zabalte a přeneste na plech. Doporučuji těsto rozvalovat na papíru na pečení a pak ho i s papírem položit na navlhčený plech. Závin potřete rozšlehaným vajíčkem a vložte do vyhřáté trouby. 

4

Listové těsto se peče při vyšší teplotě, 225 °C – 230 °C. Troubu zbytečně neotvírejte, aby těsto hezky vyskočilo. Až bude mít těsto zlatohnědou barvu, je hotovo. V Maďarsku se moučník podává ještě horký, já ho nechávám trochu vychladnout. Při krájení příliš horkého závinu vyteče zbytečně moc šťávy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno