Přejít k hlavnímu obsahu

Jak usmažit houby májovky v bramborovém těstíčku

Začíná, alespoň pro nás houbaře, veselejší část roku. Začínají růst první houby a tak vycházka v přírodě často bývá s bonusem ve formě nalezených hub. Proto vám nabízím tento recept. Využijete ho nejen na májovky nebo supermarketové žampiony, ale i na jiné druhy tvrdších lesních hub.

Co je potřeba

  • kloboučky májovek (případně jiných hub)
  • 3 středně velké syrové brambory
  • 4 stroužky česneku
  • 2 celá vejce
  • 100 g hladké mouky
  • 1/4 lžičky mletého pepře
  • sůl
  • mléko podle potřeby 
  • sádlo nebo olej na smažení
1

Syrové brambory nastrouhejte na jemném struhadle a přidejte k nim prolisovaný česnek. Nemusíte se držet uvedeného množství, česnek si nadávkujte podle toho, jak moc ho máte rádi. Do misky rozklepněte 2 celá vejce, směs osolte a okořeňte mletým pepřem. Promíchejte s moukou a zřeďte mlékem, aby těsto bylo o trochu hustější než na bramboráky. 

2

Pokud budete mít štěstí a najdete májovky, obalujte jejich klobouky. Májovka je jednou z prvních jarních hub, jestliže ji bezpečně znáte, neváhejte se sběrem. V syrovém stavu má výraznou vůni, která se přirovnává k vůni čerstvě namleté mouky a někomu nemusí být příjemná. Tepelným zpracováním však vůně nebude patrná. Májovku nezkušený houbař může zaměnit s jedovatou závojenkou, nejste-li si jisti tím, že májovky bezpečně poznáte, raději použijte koupené žampiony.

3

Klobouky hub obalujte v připraveném těstíčku a smažte z obou stran v pánvi na rozpáleném sádle. Houby smažené na sádle jsou velmi chutné, ale chcete-li, místo sádla použijte olej. Absolutně nejlepší jsou houby připravené na přepuštěném másle zvaném Ghí.

4

Usmažené houby nechte chvilku na papírovém ubrousku. Ubrousek odsaje přebytečný tuk. Podávejte se zeleninovým salátem.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ugrilovat sýr | recept
Jak ugrilovat sýr | recept. Grilování není jen o mase. Někteří z nás dávají přednost zelenině a sýrům, právě pro ty je náš dnešní recept. Hodí se i pr…