Přejít k hlavnímu obsahu

Jak usmažit karbanátky z lesních hub | recept

Jak usmažit karbanátky z lesních hub | recept. Houbové karbanátky se dají namíchat ze všech druhů jedlých hub. Záleží na tom, co zrovna v lese najdete. Houbová jídla nejlépe chutnají ze směsi druhů, jednodruhové by chutnaly fádně, proto se snažte nasbírat mix. Houbové karbanátky nedoporučuji lidem se slabším zažíváním, přece jen jsou těžko stravitelné a lidi s onemocněním třeba žlučníku dovedou pěkně potrápit (vím moc dobře o čem mluvím). 

Co je potřeba

  • 500 g směsi hub
  • 1 menší cibule
  • 200 g anglické slaniny
  • 3 v mléce namočené starší rohlíky (možno nahradit strouhanými vařenými brambory)
  • 1–2 vejce
  • nať čerstvé petržele
  • sůl
  • mletý černý pepř
  • strouhanka na obalení
  • sádlo nebo jiný tuk
1

Houby pečlivě očistěte a pokrájejte na menší kousky. Na malém množství tuku je osmahněte a vyduste vodu, kterou houby pustí. Nechte je vychladnout.

2

Housky, žemle nebo starší rohlíky nalámejte na kousky a zalijte mlékem na zvlhčení. Pečivo můžete nahradit zbylými vařenými brambory, které nastrouháte na nudličky.

3

Dále potřebujete menší cibuli, prorostlou anglickou slaninu, petržel a koření. Slanina se dá nahradit mletým masem.

4

Všechny ingredience umelte na masovém strojku, přidejte vejce, osolte a okořeňte mletým pepřem.

5

Z hmoty utvořte namočenýma rukama kuličky. Jejich velikost záleží na tom, jak velké chcete mít karbanátky. Syrové karbanátky by měly být vysoké asi 2 cm. Kuličku z houbové směsi obalte strouhankou a zploštěte ji.

6

Karbanátky můžete smažit klasicky na pánvi nebo upéct v troubě. Plech pomažte sádlem a poskládejte na něj karbanátky. Pečte v předem vyhřáté troubě při 220 °C. Během pečení je obraťte, aby měly hezkou barvu i z druhé strany. Podávat můžete teplé i studené.

Sbírejte jen houby, které bezpečně znáte!

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak uvařit kuřecí peperonatu | recept
Kuřecí peperonata | recept. Peperonata je původem italská zeleninová příloha k rybám a masu. Peperonata je jednoduchá na přípravu a nepotřebujete na n…
Jak uvařit hovězí bourguignon | recept
Jak uvařit hovězí bourguignon | recept. Následující úprava hovězího masa má svůj původ ve Francii. Stejně jako mnoho jiných pokrmů má i tento recept v…