Přejít k hlavnímu obsahu

Jak usmažit výborné kapří hranolky | recept

Jak usmažit výborné kapří hranolky | recept. Nemáte čas zajet si do Třeboně na nějakou tu rybí dobrotu? Zkuste si v domácích podmínkách usmažit vynikající kapří hranolky podle třeboňského receptu. Poradíme vám jak na to.

Co je potřeba

  • vyfiletované kapří maso ( přibližně půl kila na 4 porce)
  • sůl
  • sladká paprika
  • česnek
  • kmín mletý
  • zázvor mletý
  • hladká mouka
  • škrobová moučka
  • olej na smažení
  • bramborová kaše
  • různé dipy

1

Základem je čerstvé vyfiletované rybí maso. Nejlepší je z kapra. Pokud neovládáte filetování ryb, kupte si rovnou maso opracované. Když začínáme od „živého“ kapra, pak rybu zabijeme, vykucháme, vyfiletujeme a nakrájíme na proužky.

2

Připravíme si prolisovaný česnek, sůl, mletý kmín a trošičku mletého zázvoru ( nemusí být). Vše vetřeme do proužků (hranolků!) ryby a necháme odležet.

3

V misce promícháme hladkou mouku se sladkou paprikou a škrobovou moučkou.

Kousky kapra obalíme a smažíme v rozpáleném oleji dozlatova.

Usmažené necháme okapat na papírové utěrce.

4

Ke kapřím hranolkům si uděláme bramborovou kaši a tu posypeme čerstvou petrželkou.

5

Výborné je podávat různé studené dipy, podle vlastní chuti. Já mám nejraději dip ze zakysané smetany, soli a česneku. Vynikající je přidat do dipu trochu čerstvě strouhaného křenu.

6

Tuto specialitu nabízí většina restaurací v Třeboni (recepty se liší pouze v maličkostech) a teď i vaše domácí kuchyně. Dobrou chuť a nezapomeňte hlavní ingredienci: LÁSKU!

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat kapra na černo | recept
Jak udělat kapra na černo | recept. Vynikající recept na kapra. Tento recept na kapra je nejstarší dochovaný český recept na štědrovečerní rybu. Dopor…
Jak udělat rybí pomazánku | 3 recepty
Jak udělat rybí pomazánku | 3 recepty. Pomazánku z konzervovaných ryb si snadno a rychle uděláte doma z toho, co chladnička nebo spíž dá. Avšak základ…
Jak udělat domácí rybí prsty | recept
Jak udělat domácí rybí prsty | recept. Rybí prsty – recept pro nečekanou situaci. Rybí prsty s bramborovou kaší, to je večeře, nad kterou zajásá snad…