Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit okurkovou polévku | recept

Recept na méně známou teplou okurkovou polévku. Okurková polévka, na jejíž přípravu nabízíme předpis, je sytá a vydatná. Proto se obvykle připravuje jako samostatné jídlo – večeře, víkendový lunch a podobně. Protože k její přípravě není potřeba mnoho pomůcek, je ideální pro vaření na chalupě, při hromadných akcích nebo ve studentských bytech. Jak okurkovou polévku uvařit? Recept krok za krokem.

Co je potřeba

suroviny podle receptu
základní kuchyňské vybavení a zařízení

1

Okurky mají naprosto identickou chuť, kterou si zachovají po uvaření. Není příliš zvykem okurky tepelně upravovat, a když, polévky nebo omáčky mají nakyslou chuť, protože naše podvědomí k vůni okurek sladkokyselou chuť přiřazuje – očekáváme ji. Také naše okurková polévka bude v konečné fázi mírně nakyslá.

2

Na čtyři (poctivé) porce okurkové polévky budeme potřebovat dvě lžíce másla nebo tři lžíce oleje, jednu cibuli, jednu malou klobásu nebo deset deka klobásového kabanosu, jednu střední oloupanou okurku, dvě vrchovaté lžíce polohrubé mouky, dvě až čtyři vejce. Jako koření použijeme bobkový list, nové koření, mletý černý pepř, lžíci plnotučné hořčice, půl kelímku sladké nebo kyselé.

3

Zejména muži ocení pracovní postup – zašpiníme jen prkénko a jeden hrnec. Nejprve v hrnci rozpustíme tuk, nasypeme na něj jednu nasekanou cibuli, chvíli smažíme, pak přidáme kousek nakrájené klobásy. Uzeninu krájíme na tak velké kousky, jaké máme rádi v polévce. Společně chvíli opékáme.

4

Zasypeme dvěma lžícemi polohrubé mouky a za stálého míchání pražíme, až je mouka zlatá. Oloupeme jednu střední okurku. Hadovku ponecháme s jádry (jsou nepatrná), polní nebo salátovou okurku zbavíme jader. Nakrájíme na velice malé kostičky. Nasypeme ho hrnce.

5

Promícháme s cibulovo klobásovou jíškou a necháme „zatáhnout“. Zalijeme litrem vody, důkladně promícháme, aby se jíška rozpustila a komponenty rozptýlily. Přidáme lžičku soli, špetku pepře, dva bobkové listy, pár kuliček nového koření. Důkladně provaříme.

6

Mezitím si uvaříme dvě vejce na hniličku (vložíme do horké vody a vaříme 4 až 4,5 minuty, pak naťukneme a rychle zchladíme, ale nenecháme je ve studené vodě).

7

Do polévky přidáme hrst nudlí domácího typu. Tři minuty vaříme. Když jsou nudle na skus, přidáme do polévky půl kelímku smetany, lžičku plnotučné hořčice, a nebo na špičku nože karí koření. Polévku ochutnáme a dochutíme solí, pepřem, případně špetkou cukru – měla by mít navinulou sladkokyselou pikantní chuť, v níž okurky dominují.

8

Do každého talíře s okurkovou polévkou vložíme jednu dvě půlky uvařeného vajíčka. Nebo vajíčko nakrájíme. Polévku jíme samotnou nebo k ní podáváme pečivo.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat nálev na okurky | recepty
Nálevy na okurky: Přinášíme recepty na šest druhů nálevů na okurky a jeden bonus. Kyselé okurky jsou asi nejoblíbenější nakládanou zeleninou. V mnohýc…
Jak vyrobit okurkovou limonádu | recept
Okurková limonáda je báječně osvěžující nápoj, který můžeme jako pozornost připravit svým „nealkoholickým“ přátelům při pořádání nějaké sešlosti. Ale…
Jak udělat mrkvovou polévku | recepty
Jak udělat mrkvovou polévku | recepty. Mrkvovou polévku můžeme připravit pro obměnu jídelního lístku, a nebo v případě, že mrkev výrazně převládá v na…