Co je potřeba

  • 300 g červené čočky
  • 2 rajčata
  • 1 velká cibule
  • 1 mrkev
  • 2 stroužky česneku
  • 1 lžička kari koření
  • 3 lžíce oleje
  • sůl, pepř a bobkový list
  • zeleninový bujón podle chuti
  • petrželka nebo řeřicha na dozdobení
1

Jako první si oloupeme a omyjeme cibuli a nakrajíme ji nadrobno. Mrkev oškrábeme, podélně ji rozřízneme a nakrájíme na plátky. Ve vyšším hrnci rozpálíme olej a poté přisypeme cibuli a necháme ji zesklovatět.

2

Jakmile nám cibule zesklovatí, přidáme k ní ještě mrkev a necháme vše chvíli restovat. Do hrnce nasypeme potřebné množství červené čočky, posypeme kari kořením a důkladně promícháme, aby se veškerá zelenina lehce obalila kořením. Za stálého míchání necháme asi minutu dusit, ale musíme si dát pozor na to, aby se nám čočka nezačala připalovat.

3

Mezitím si omyjeme a nakrájíme rajčata na menší kousky. Potom je vhodíme do hrnce k ostatní zelenině a zalijeme vodou nebo zeleninovým bujónem. Do hrnce vhodíme bobkový list. Polévku přivedeme k varu, přiklopíme pokličkou a vaříme přibližně 15 minut. Pokud se nám tekutina příliš vypařuje, průběžně polévku podléváme.

4

Zatímco se polévka vaří, utřeme si česnek se solí, s pepřem a asi 5 minut před koncem vaření ho přidáme do polévky. Vše zamícháme a necháme ještě provařit. Polévku podáváme posypanou nasekanou čerstvou petrželkou nebo řeřichou společně s pečivem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno