Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit těstoviny s rajčaty a tvarohem | recept

Těstoviny s rajčaty a tvarohem | recept. Špagety se dají připravit na tisíc způsobů. Zpravidla nejchutnější jsou v jednoduché, na čas a suroviny nenáročné přípravě. Při nákupu špaget dáváme přednost těm vyrobeným z tvrdé pšenice – semolinovým. Semolinové těstoviny obsahují velké množství lepku, nehodí se pro celiaky. Oproti těstovinám z klasické pšeničné mouky mají hezčí barvu, nerozvařují se a jsou chutnější. Mají nízký glykemický index, jsou vhodné pro diabetiky. Omáčka z tvarohu a rajčat má svůj původ v Itálii. Odložte předsudky a vyzkoušejte ji, budete překvapeni chutí.

Co je potřeba

- semolinové špagety (na porci se počítá 100 g)
- olivový olej
- sůl
- cukr
- cibule
- cherry rajčata nebo plně vyzrálá obyčejná ( v nouzi nahradíme konzervovanými)
- 150 g tvarohu
- bazalka nebo dobromysl (oregano)

1
Nejprve si připravíme těstoviny. Začneme tím, že si do hrnce dáme ohřát vodu na špagety. Vroucí vodu osolíme a přidáme těstoviny. Vaříme podle návodu. Uvařené scedíme a promícháme se lžící oleje, aby se neslepily.
2
V dalším kroku na pánvi rozehřejeme olivový olej. Na něm osmažíme drobně pokrájenou cibulku dožluta nebo mírně dorůžova. Přidáme pokrájená rajčata i s jadýrky.
3
Pánev přiklopíme poklicí a rajčata rozdusíme na kaši. Přidáme k nim čajovou lžičku cukru na potlačení kyselosti a osolíme je. .
4
Do rajčatové kaše přidáme tvaroh s částí bylinek a prohřejeme. Důkladně mícháme, aby se vytvořila homogenní hmota. Tvaroh je lepší z vaničky, není tak hustý jako tvaroh v kostce. Na závěr dochutíme zbytkem bylinek, popřípadě dosolíme nebo přidáme cukr.
5
Na talíř dáme porci těstovin a na ně omáčku. Omáčka potřebuje dozdobit, aby jídlo vypadalo hezky.
6
Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Šopský salát | recept. Saláty nejčastěji připravujeme v létě, kdy je dostatek čerstvé zeleniny na pultech obchodů, nebo máme k dispozici vlastní, ze z…