Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit thajské (čínské) nudle s krevetami | recept

Opékané thajské (čínské) nudle | recept. Cizokrajná kuchyně je v současné době populární. Vzniká řada restaurací, která láká na více či méně exotickou kuchyni. Ale objevuje se i řada návodů a receptů, jak si zaručeně pravý cizokrajný pokrm uvařit doma. Většina domácích kuchtíků pracuje s neznámými a složitými postupy. Mnoho lidí lákají recepty thajské nebo čínské kuchyně. Speciálně se jedná o recepty s opékanými nudlemi. Přináším vám recept na thajské opékané nudle s krevetami, který jsem vyčetla a postupně přetvořila k obrazu svému. Thajské opékané nudle s krevetami jsou na přípravu velice snadné a postup je rychlý. Více následující řádky.

Co je potřeba

200 g nudlí čínského typu
1 menší cibule
2 lžíce třtinového cukru
2 lžíce rostlinného oleje
mražená zelenina (jakákoliv asijská směs – většinou určená pro pánve wok)
3 lžíce rybí omáčky
5 lžic sladké chilli omáčky
2 lžíce sójové omáčky
šťávu z půlky citronu
špetka soli
200 g krevet (pokud máte nevyloupané, tak musíte počítat s odpadem)

1

Krevety necháme rozmrznout a mezitím si připravíme zeleninu. Cibuli očistíme a nakrájíme nadrobno. V pánvi wok rozpálíme olej a osmahneme na něm cibulku dozlatova. Na osmaženou cibulku nasypeme cukr a necháme lehce zkaramelizovat.

2

Ještě než začneme upravovat krevety, dáme vařit vodu na těstoviny. Jakmile začne voda vřít, osolíme ji a poté vhodíme potřebné množství čínských nudlí a necháme vařit (asi 15 minut podle konkrétního druhu těstovin). Když jsou dovařené, scedíme je a kápneme do nich trochu olivového oleje.

3

Rozmrzlé krevety prolijeme horkou vodou a vhodíme do pánve. Lehce podlijeme a necháme chvíli podusit. Mezitím smícháme rybí omáčku, chilli omáčku, sójovou omáčku a přilijeme vymačkanou šťávu z půlky citronu. Celou směs prošleháme vidličkou, aby se všechny suroviny spojily.

4

Mraženou zeleninu vložíme do síta a prolijeme horkou vodou, tak aby ze zeleniny zmizel veškerý led. Poté zeleninu přeneseme do pánve a promícháme s krevetami a osmaženou cibulí. Zeleninu necháme prohřát a lehce opékáme.

5

Jakmile začnou krevety růžovět, přilijeme směs omáček a promícháme. Posolíme a celou směs pomocí rukověti prohazujeme. Pokud se směs začne přichytávat, lehce ji podlijeme. Uvařené a scezené nudle promícháme ve woku s krevetovou směsí. Nudle necháme lehce opéct. Poté servírujeme. Dobrou chuť!

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat humry po ďábelsku | recept
Jak udělat humry po ďábelsku | recept. U humra je nejchutnější maso z jeho klepet a ocasu. Proto, i když se zdá, že to dá velkou práci dostat chutné m…
Jak čistit ekokůži