Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vycházet s cholerikem

22. Únor 2019

Jak vycházet s cholerikem | rady a tipy. Nikdo si nevybírá, jestli se narodí a bude cholerik, sangvinik, flegmatik nebo melancholik. I když je každý z nás namíchán tak trochu od každého, některý druh temperamentu u nás převládá. Cholerik je člověk výbušný a má své zásady, když věci nefungují podle jeho představ, reaguje vznětlivě a je nespokojený. Nicméně cholerik má i spoustu skvělých vlastností. Pro některé z nás je ale soužití s cholerikem nepřijatelné. Ani v roli šéfa nemusí být tento typ člověka ideální. Jak s cholericky založeným člověkem vyjít po dobrém?

1

V první řadě je dobré vědět, že když takový člověk vybuchne a vynadá nám, nemyslí to zle. Jen neudržel na uzdě svoje emoce nebo mu nevyhovuje vaše pomalejší tempo. Na druhou stranu je vstřícný, otevřený a když dobře argumentujete, dokáže přistoupit na vaše požadavky.

Problém bývá v tom, že cholerik miluje krizové situace, rád se rychle rozhoduje a nepotrpí si na váhavé přešlapování na místě. Proto ho iritují lidé, kteří jsou nastaveni výrazně jinak. Čeho se tedy vyvarovat?

2

Zbytečně ho neprovokujte, protože jinak riskujete buď výbuch vzteku nebo hádku jako řemen. Na druhou stranu je pravda, že v cholerikovi se často hromadí napětí. Jakmile ho začnete takto dráždit, ztropí scénu, čímž se mu může ulevit.

Pokud dojde k hádce, zkuste jednat klidně, chovejte se věcně, nekřičte, nezvyšujte hlas. Řekněte svůj názor, ale nenechte se do ničeho vtáhnout.

Jestliže potřebujete probrat téma, které je kontroverzní, vyberte si okamžik, kdy je cholerik relativně v klidu.

Víte-li o sobě, že na tento typ povahy nemáte náturu, vyhýbejte se partnerům, kteří jsou od přírody svým založením choleričtí. Pokud je takový váš nadřízený, nevyvolávejte zbytečně konflikty.

  • Pozor na to, cholerik není totéž jako člověk agresivní nebo zlý!
  • Vytipujte, kdy je s cholerikem nejlepší pořízení. Určitě nepokoušejte cholerika v době, kdy je unavený nebo má starosti a je podrážděný.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na chorobnou žárlivost
Chorobná žárlivost je přehnaná forma, kdy jeden z partnerů žárlí, aniž by měl jakýkoliv důvod. Mezi typické rysy patří například neustálé podezřívání…
Jak si zvednout sebevědomí
Jak si zvednout sebevědomí | rady a tipy. Jen málokdo o sobě může říci, že je zdravě sebevědomý a neustále vyrovnaný. Někdy se ocitneme v situaci, kdy…
Obrázek není k dispozici
Jak najít práci
Ať už hledáte nové zaměstnání nebo jen přivýdělek, poradíme vám, jak nejlépe postupovat, abyste práci či brigádu nalezli co nejdříve. Nejdůležitější…