Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně držet příbor

28. Březen 2020

Jak správně držet příbor | návod. Jak na správné držení příboru? Zdálo by se, že je to základní věc, kterou jsme se všichni učili už ve školce. Pravdou však zůstává, že to častokrát neovládají ani státníci. Mnoho lidí drží příbor jako tužku. Správně se naobědvat není věda, stačí jenom několik pravidel.

1

Lžíce a její správné držení

Polévku nabíráme směrem k sobě, lžíci nevkládáme celou do úst. Opřeme si rukojeť o ukazováček a prostředníček a nahoru položíme palec. Po dojedení polévky odkládáme lžíci na pravou stranu talíře.

2

Vidlička a nůž

Nůž a vidličku opíráme o střed dlaně – a to jenom střed a konec nástroje. Prsty musí směřovat ke stolu, ukazováčkem tlačíme seshora na střenku, přidržujeme po stranách palcem a prostředníčkem. Pohyb nože vedeme zápěstím. Příbor držíme hřbetem vzhůru, šikmo k talíři, směřujeme ho pouze do talíře, nikam jinam.

3

Hrot vidličky by měl směřovat dolů. Výjimku lze udělat ve chvíli, kdy nabíráme sypké jídlo. I po ukrojení masa a nahrnutí přílohy opatrně vkládáme do úst s hroty stále směřujícími dolů.

Nůž nepatří do úst. Při přerušení jídla příbor zkřížíme na talíři. Po dojedení pokládáme příbor na stůl souběžně.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak napsat úřední dopis - vzor
Jak dětem vysvětlit Ježíška | rady
Jak vyrobit divadlo z papíru (s dětmi)
Jak správně držet miminko | rady
Jak čerpat energii ze stromů