Přejít k hlavnímu obsahu

Jak snížit horečku u dětí bez léků

17. Březen 2013

Jak snížit horečku u dětí bez léků? Nejúčinnějším způsobem je zábal. Ale pozor! Zábal na snížení horečky se nesmí aplikovat, když má dítě i při vysoké teplotě studené končetiny. Při snižování horečky dítěte v prvé řadě zajistěte, aby teplota v místnosti nepřesáhla 19 až 20 °C. Na postel poté rozložte nepropustnou podložku, na ni rozložte ve vlažné vodě namočenou osušku a dítě pak zabalte tak, aby osuška pokrývala tělo od podpaží ke kotníkům. Dále však už dítě napokládejte další přikrývku nebo igelit - to je častá chyba rodičů přo snaze snížit u dítěte horečku. Názorné ukázky a další tipy ve videonávodu Jak snížit horečku u dětí bez léků.

Varování

Tento návod na snížení horečky u dětí v žádném případě nenahrazuje lékařskou péči. Uměle snižovat horečku je vhodné jen, pokud horečka přesáhla jistý práh (obvykle 39 °C) nebo pokud horečka trvá příliš dlouho. Horečka je zároveň léčebným procesem: zvyšuje rychlost a sílu imunitní odpovědi a omezuje účinnost množení některých patogenů. Proto se vždy předem seznamte s pokyny lékaře!

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k videu

Další zajímavé články

Jak dětem vysvětlit Ježíška | rady
Jak naučit dítě smrkat | rady
Jak motivovat dítě k pracovním návykům