Co je potřeba

Viz další kroky

1

Ašvaganda je vytrvalá subtropická rostlina, která se v ajurvédské medicíně používá pro léčbu mnoha chorob. Pro léčebné účely se používá většinou mletý sušený kořen. Z nadzemní části rostliny si můžete připravit tinkturu.

2

A jaké jsou léčivé účinky Ašvagandy?

  • Posiluje obranyschopnost organismu a urychluje rekonvalescenci po nemoci.
  • Bojuje se stresem, únavou, vyčerpáním, nervozitou a nesoustředěním.
  • Působí proti nespavosti, urychluje usínání (odtud také název vitánie snodárná).
  • Omlazuje a posiluje organismus.
  • Zlepšuje paměť a koncentraci (je proto vhodná při učení).
  • Zpomaluje degeneraci mozkových buněk.
  • Harmonizuje hladinu cukru v krvi, snižuje hladinu cholesterolu a vysoký krevní tlak.
  • Snižuje riziko vzniku rakoviny.
  • Má silné protizánětlivé účinky, pomáhá při artritidě.
  • Podporuje hojení tkání.
  • Zvyšuje plodnost, harmonizuje hormonální nerovnováhu, pomáhá stabilizovat plod v těhotenství.
  • U mužů zvyšuje potenci a kvalitu spermatu, bojuje proti předčasné ejakulaci.
  • Působí jako účinné afrodiziakum.
  • Pomáhá zlepšit stav pokožky.
3

A jak Ašvagandu užívat?

Mletý sušený kořen se užívá nejčastěji ve formě kapslí nebo rozmícháním 1 lžičky prášku v malém množství vody nebo čaje. Užívá se jednou denně.

Tinkturu připravíte tak, že 100 g sušené či 120 g čerstvé nadzemní části byliny nakrájíte na kousky, vložíte do vysterilizované uzavíratelné sklenice a zalijete půllitrem 40% alkoholu. Nechte týden louhovat na temném místě, každý den sklenici protřepávejte. Poté sceďte a užívejte 3x denně 20 kapek tinktury.

Tipy
  • Ašvagandu můžete užívat i dlouhodobě, nejsou známy žádné vedlejší účinky. Nepřekračujte však doporučené maximální množství, což je asi 5 g sušeného kořene denně.
  • Užívání Ašvagandy je velmi vhodné i ve starším věku.
Varování
  • O užívání Ašvagandy v těhotenství se poraďte se svým ošetřujícím lékařem.
  • Užití bylin doporučujeme konzultovat se svým ošetřujícím lékařem, obzvláště pak užíváte-li nějaké léky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)