Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít mák setý pro zdraví | rady

Jak využít mák setý pro zdraví | rady. Mák jistě znáte ve formě náplně buchet či koláčů. Možná víte také o jeho vysokém obsahu vápníku. Mák však obsahuje mnohem více zdraví prospěšných látek. V našem článku vám poradíme, jak využít mák setý pro zdraví. Dozvíte se, jaké cenné látky mák obsahuje a jaké má léčivé účinky.

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Mák setý je jednoletá rostlina pěstovaná kvůli makovicím se semínky. Pro léčebné účely se však používají i květy máku, které se suší na stinném místě v tenkých vrstvách a dále se z nich připravuje odvar proti dráždivému kašli. Na 250 ml vody přidejte 2 lžičky sušených okvětních lístků.

2

Semínka máku pak obsahují vysoký obsah vlákniny, zdravé tuky, vitamín E, vitamíny skupiny B, železo, měď, vápník, hořčík, zinek a mnoho dalších cenných látek. Můžete si s nimi posypat pečivo, mletým mákem naplnit třeba závin či buchty, případně si vyrobit makové mléko.

Skvělá a hlavně zdravá (usnadňuje totiž vstřebávání živin) je kombinace máku a švestek, vyzkoušejte švestkové knedlíky s mákem nebo klidně švestkovo-makové smoothie.

3

A jaké jsou léčivé účinky máku?

  • Zvyšuje obranyschopnost organismu, pomáhá léčit onemocnění dýchacích cest
  • Zlepšuje stav kostí, vlasů a nehtů
  • Tlumí křeče, bolesti hlavy a migrény
  • Zlepšuje paměť a stav nervového systému, uklidňuje, přináší zdravý spánek
  • Pomáhá snížit hladinu cholesterolu a cukru v krvi, slouží jako prevence před vznikem kardiovaskulárních onemocnění a rakoviny
  • Detoxikuje tělo, zlepšuje krvetvorbu, napomáhá trávení a vylučování
  • Zevně pomáhá proti ekzémům, lupénce, vyrážkám a dalším kožním problémům

Mák se dá konzumovat také ve formě makového oleje. Makový olej se používá i zevně k potírání pokožky, nehtů a vlasů.

Před konzumací je vhodné mák čerstvě namlít či rozmixovat, nejlépe tak využijete všechny cenné látky a nehrozí jeho žluknutí.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít rybíz černý pro zdraví
Jak využít rybíz černý pro zdraví | rady a tipy. Rybíz černý (a stejně tak i další druhy rybízu) patří mezi keře, jejichž plody jsou velmi zdravé…
Jak využít heřmánek pravý
Jak využít heřmánek pravý | rady a tipy. Heřmánek pravý je jedna z našich nejznámějších bylinek. Víte však, na co všechno se dá použít? Nejznámější lé…