Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít slimáky jako „domácí kosmetičku“

04. Únor 2022

Jak využít slimáky jako „domácí kosmetičku“. Chová vaše dítě jako domácí mazlíčky šneky? Víme jak toho využít a ještě ušetřit za drahá kosmetická séra. Sliz, který vylučují, je s velkou oblibou přidáván kosmetickými firmami do krémů, sér a masek. Pomáhá i na popraskanou pokožku rukou a nohou.

Co je potřeba

  • hlemýžď
  • notná dávka chuti a odvahy zkusit něco alternativního

1

Sliz z hlemýžďů zvaný mucin obsahuje vodu a živiny jako např. kyselinu hyaluronovou, antimikrobiální peptidy a glykoprotein. Všechny tyto látky se využívají v kosmetice.

2

Mucin má prokazatelně příznivé účinky na pokožku, a proto můžeme využít i doma chované hlemýždě. S jedinci na zahradě zkušenosti nemám, ale z hygienických důvodů úplně nedoporučuji.

3

Mucin pomáhá léčit starou, vysušenou kůži a léčí strie, akné, jizvy i některé druhy ekzémů. Stimuluje tvorbu kolagenu a elastinu, zklidňuje podrážděnou pleť, hydratuje a obnovuje zničenou tkáň.

4

Než začneme sliz používat, raději ho nejprve vyzkoušíme na pokožce rukou, nikdy nevíme, zda nejsme alergičtí na některou složku mucinu.

5

Pokud pověst neklame, tvrdí se, že léčivých účinků hlemýždího slizu si poprvé všimli farmáři při práci na chovných hlemýždích farmách. Rychle se jim hojily rány a odřeniny a pokožku rukou měli jemnou.

6

Naše domácí testování proběhlo na dětech, které si s těmito „mazlíčky“ často hrají a nechávají si je lézt po těle. Jak se říká: co tě nezabije, to tě posílí! A i když to tak nevypadá, je to opravdu příjemná procedura.

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o jizvy | rady
Jak pečovat o jizvy | rady. Většina lidí vlastní nějakou jizvu, ať již po operaci nebo po pořezání, či jiném úrazu. Důležité je nezanedbávat péči…
Jak využít netřesk pro zdraví | rady
Jak využít netřesk pro zdraví | rady. Netřesky bývají pro svou nenáročnost často součástí skalek. Jen málokdo však ví, že se dá netřesk používat také…