Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zapéct brambory s houbami | recept

Zapečené brambory s houbami | recept. Následující recept je na rychlé jídlo, které přijde vhod o dovolené nebo ve dnech, kdy se nám nechce nic složitého připravovat. Základem je, aby v lesích rostly houby. Na námitku, že v supermarketech rostou houby celý rok, rovnou odpovídám, že pro chutný výsledek jsou důležité lesní voňavé houby. S pěstovanými žampiony nebo hlívou to nebude ono.

Co je potřeba

- 1 kg brambor
- 500 g hub
- sůl
- pepř
- tymián, oregano (dobromysl) nebo majoránka
- česnek
- olej
- strouhanka
- smetana

1
Brambory uvaříme ve slupce a oloupeme. Brambory mohou být i uvařené z předešlého dne. Oloupané brambory nakrájíme na tenké plátky. Houby očistíme, vykrájíme poškozená místa a nakrájíme na větší kousky. Houby při dušení pustí vodu a hodně zmenší objem, proto se krájejí větší kusy. Na druhu hub nezáleží, vezměte ty, co dobře znáte. Pro zkušenější houbaře doporučuji bedly, muchomůrky růžovky nebo různé druhy holubinek.
2
Česnek nakrájíme na tenké plátky. Houby jsou těžce stravitelné a v kombinaci s česnekem, lidem s citlivým zažíváním, mohou způsobit potíže. Proto, pokud mohu doporučit, se pokuste sehnat česnek odrůdy Bjetin. Je určen pro osoby s onemocněním žlučníku.
3
Na pánvi rozehřejeme olej a do rozpáleného vložíme česnekové plátky. Osmahneme je dorůžova a přidáme houby. Houby osolíme a přidáme mletý pepř. Mícháme dokud houby nepustí vodu. Když houby pustí vodu, několik minut je dusíme a pak šťávu zaprášíme hladkou moukou. Promícháme několik minut a sejmeme z plotýnky.
4
Zapékací nádobu vymažeme olejem a vysypeme strouhankou. Z alobalu si můžeme vytvarovat nádoby různých velikostí a tvarů. Začneme vrstvit jednotlivé suroviny. První vrstvu tvoří brambory na plátky, na ně rozprostřeme houbovou směs a na ni opět brambory. Střídáme do spotřebování všech ingrediencí. Před poslední vrstvou brambor posypeme houbovou vrstvu zelenými bylinkami.
5
V dalším kroku houbové brambory zalijeme trochou smetany ke šlehání, aby horní vrstva nebyla vysušená a měla zlatou kůrku. Brambory s houbami pečeme v předehřáté troubě při teplotě 210 °C do zezlátnutí.
6
Po upečení brambory s houbami vyjmeme z nádoby nebo odstraníme alobal a podáváme. Dozdobíme dostupnou zeleninou, kterou máme rádi. Přeji dobré chutnání!
7
8
9
10
Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Kuře na houbách | recept. Dnes nabízím další z velkého množství receptů na úpravu kuřete. Kuřecí maso je oblíbené především u dětí. Je lehce strav…