Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zrychlit metabolismus a snadněji hubnout

30. Leden 2020

Metabolismus je látková přeměna. Metabolismus přeměňuje jídlo na energii, která je nezbytná pro chod našeho těla. Čím rychlejší metabolismus tím víc se „spálí“ kalorií a uloží se méně tuku. Jak tedy nejlépe zrychlíte svůj metabolismus?

1

Snídejte

Tělo je po noci vyhladovělé, bez energie. Když nesnídáte, má nedostatek energie a začne od rána raději ukládat na horší časy. Navíc je velmi pravděpodobné, že při obědě budete „dohánět“ snídani a přejíte se. To povede k dalšímu ukládání do zásob.

2

Pravidelně jezte

Tělo potřebuje dostatek živin a energie na „provoz“. Tělo potřebuje dostatek jídla, pokud ho nemá, přepíná automaticky do „nouzového režimu“. Místo spalování začne ukládat na horší časy.

3

Dodržujte pitný režim

Dehydratace zpomalí metabolismus cca o 2 %.

4

Nedržte diety

Diety jsou stresem pro tělo. Tělo si je pamatuje a díky tomu ukládá tuk do zásoby (pro jistotu). Navíc opakování diet celou situaci jen zhoršuje.

5

Jezte dostatek čerstvé zeleniny a ovoce

Dobrou variantou, jak konzumovat dostatek ovoce a zeleniny je konzumace smoothie.

Dbejte na dostatek vápníku – Vápník hraje důležitou roli v metabolismu. Má totiž vliv na to, jestli se kalorie spálí nebo uloží do tukových buněk. Dobrým zdrojem vápníku jsou tvrdé sýry, sardinky, listová zelenina, ořechy. Velké množství vápníku je například v máku.

6

Jezte potraviny bez pesticidů

Pesticidy můžou narušit hormonální systém a následně i metabolismus.

  • Konzumujte biopotraviny,
  • nakupujte na farmářských trzích
  • nebo si najděte svého farmáře.
7

Spěte dostatečně a kvalitně

Málo spánku zpomaluje metabolismus. Málo spánku také „rozhodí hormony“.

8

Zvyšujte množství svojí svalové hmoty

Hýbejte se, zejména na čerstvém vzduchu. Jezte dostatek bílkovin. Bílkoviny můžete získávat nejen z masa, ale i například ze sýrů, luštěnin, tempehu, vajec atd.

Neseďte dlouho. Již po dvaceti minutách sezení se váš metabolismus začíná zpomalovat.

  • Dělejte si při práci pravidelné přestávky.
  • Projděte se. 
  • Část práce zkuste dělat ve stoje.
  • Místo telefonování do vedlejší kanceláře za kolegou raději dojděte apod.
9

Pracujte na odbourání stresu

Stresem se zvyšuje hladina kortizolu a dochází ke zpomalování metabolismu, úbytku svalové hmoty a ukládání tuku.

Stres odbouráte

  • relaxováním,
  • meditacemi,
  • cvičením,
  • procházkami,
  • pěstováním koníčků a děláním činností, které vás baví atd.

Metabolismus vám také zrychlí:

  • Kajenský pepř – například pijte čaj z kajenského pepře a přidávejte si ho do jídla.
  • Sklenice vody s citronem ráno po probuzení. Zrychlíte metabolismus, dodáte tělu tekutiny a vitamín C.
  • Zelený čaj
  • Šálek kávy
  • Tento článek má pouze informativní charakter a nenahrazuje lékařskou péči.

Tento článek a jeho jednotlivé body mají pouze informativní charakter. Společnost Solex Services s.r.o. neručí a není odpovědná za škody vzniklé užitím informací (částečným nebo úplným), které jsou uvedeny v článku. Zároveň společnost neručí a není odpovědna za škody vzniklé užitím informací (úplných nebo částečných) obsažených v článku třetí osobou.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a čím si zpomalujeme metabolismus
Metabolismus je látková přeměna. Díky působení enzymů dochází v těle k přeměně látkové a energetické. Metabolismus zahrnuje výstavbu nových životně dů…
Jak jíst před ranním cvičením
Jak jíst před ranním cvičením | rady a tipy. Ranní cvičení má řadu výhod. Probudíme a protáhneme tělo, celý den jsme více motivování jíst lépe a…
Teď už vám neuteče žádný recept nebo návod.

Všechny nové recepty, sezónní rady, tipy a návody najdete v pravidelném JakTak zpravodaji ve své e-mailové schránce. ZDARMA.