Jak bez námahy vyfouknout velikonoční vajíčko

Vyfukování vajíček patří v domácnosti k velmi neoblíbeným činnostem. Obvykle jím bývá pověřena hlava rodiny, která za neustálého remcání obvykle vyprázdní dva až tři kousky a poté se dožaduje svačinky na posilněnou. Vyfukování jednoho plata vajec se tak může protáhnout na celé odpoledne. Stačí ovšem znát pár jednoduchých triků a vyfukování vajíček zvládnou snadno i třeba čtyřleté děti (osobně vyzkoušeno).

3.941175
Průměr: 3.9 (17x)
Váš hlas: Není
Lehké
Zdarma
5 až 10 minut

Co je potřeba

vejce (libovolný počet)
kulatý jehlový pilník nebo jehla
špejle
miska

1

Než propíchneme dírku
Vajíčko dobře omyjeme v jarové vodě a důkladně osušíme. Pokud najdeme na skořápce červené razítko, jemně ho smyjeme s pomocí tekutého písku a houbičky a teprve poté omyjeme. Připravíme si všechno potřebné. Hlavně miska na vyfouknutý obsah je důležitá. Jakmile totiž do vajíčka uděláme dvě dírky, začne jeho obsah pomalu samovolně vytékat a při shánění misky bychom si doma udělali pěkný svinčík.

2

Propíchnutí dírky
Na propichování dírky se nejlépe hodí kulatý jehlový pilník, ale pokud ho stejně jako já nemáte, dobře vám poslouží i obyčejná jehla nebo špičaté nůžky. Bude to sice trošičku pracnější, ale ne o moc. Špičku vajíčka (pěkně uprostřed) opatrně narušíme ostrým hrotem, nejlépe jemným oťukáváním. Vzniklou dírku poté velmi opatrně rozšíříme tak, že špičku námi zvoleného nástroje pomocí pomalých otáčivých pohybů protlačíme dovnitř. Dáváme pozor, aby na skořápce nevznikly vlasové praskliny, které by mohly při vyfukování zapříčinit její rozpadnutí (a nepořádek po celé místnosti).

Stejný postup opakujeme na druhém konci. Pozor! Čím menší je dírka, tím jde vyfukování hůř, takže jestliže s vyfukováním teprve začíná, udělejte ji trochu větší. Na druhou stranu menší dírka vypadá efektněji a dá se snadno zakrýt zdobením.

3

Uvolnění obsahu
Může se to zdát jako nepodstatná banalita, ale díky tomuto jednoduchému kroku se z vyfukování vajíčka stane záležitost trvající pouhých několik vteřin. Do vajíčka jednoduše zastrčíme špejli a trochu s ní uvnitř zamícháme. Tak se naruší blanky obklopující bílek a vyfukování půjde líp. Jestliže máme dírky hodně malá, použijeme třeba špízovou jehlu. V případě, že máme vajíčko větší, vyplatí se s ním ještě navíc trochu zatřepat.

4

Vyfukování
Takže, a to je důležité, k vajíčku nejprve čichneme, to pro případ, že bychom měli tu smůlu a narazili na nějaké zkažené. Jestliže jsme vytvořily dírky nestejně velké, budeme foukat do té menší. Vajíčko přiložíme k ústům (z pochopitelných důvodů nad miskou), těsně ho obemkneme rty a foukneme. Ne prudce, spíš táhle a vytrvale. Klidně na několikrát. Nejprve se objeví bílek a blanky a nakonec žloutek. Na závěr ještě vajíčko důkladně profoukneme, aby se dokonale vyprázdnilo.

5

Čištění
Vyfouknuté vajíčko stačí jednoduše ponořit do misky s čistou vodou, tak aby se nějaká dostala i dovnitř. Vajíčkem pak důkladně zatřepeme, zbylou vodu vyfoukneme a máme hotovo.

Tipy

Pokud se zrovna nechystáte péct koláč nebo uvařit míchaná vajíčka, uložte vyfouknutý bílek a žloutek do lednice do uzavřené nádoby. Vydrží tam asi 3 dny.

Komentáře

Vyfukování vajíčka snad zná

Vyfukování vajíčka snad zná každý, ale jediná pointa je v tom, že se špejlí nebo parátkem prorazí blanka, která drží celý obsah vajíčka. A tady jste mimo. Nikoliv obal žloutku, jak uvádíte, ale bílku. Vždyť taky, když loupeme vajíčko na tvrdo, tak musíte sloupnout blanku, která je na bílku, někdy zůstane na stěně skořápky.
Obal kolem žloutku je slabounký a nepatrný. Tam ten problém není.

No, s tím vyfukováním musím

No, s tím vyfukováním musím polemizovat. Hodně mých kamarádek před Velikonocemi složitě uplácí manžílky a hrozně se diví, že já si to dělám sama. A když jsem tuhle před babičkami pronesla, že můj čtyřletý synek vyfukuje vajíčka úplně sám, málem je trefil šlak. Někdo ví a kdo neví, může si přečíst.
Jak to teď po sobě čtu, zjišťuji, že je tam opravdu překlep, pokusím se opravit. Děkuji za upozornění :-)

Nejlépe se vyfukuje takto:

Nejlépe se vyfukuje takto: http://www.youtube.com/watch?v=t6TDfikJXJ8

tubas: To máte určitě pravdu.

tubas: To máte určitě pravdu. Bohužel se mi nikdo nepovedlo přemluvit, aby mi vyfukovačku vyrobil. Tak snad se podaří toto téma zpracovat napřesrok ;-)

Já mám ty vyfukovačky tři,

Já mám ty vyfukovačky tři, tak bych se mohl podělit.

vyfukuji vajíčka pomocí

vyfukuji vajíčka pomocí injekční stříkačky, ovšem bez jehly ( 12 ml B/BRAUN injekt ). a jde to velice dobře, bez námahy, ale musí se s citem.

Tubas: Díky moc za nabídku,

Tubas: Díky moc za nabídku, ale příští rok už snad ukecám manžílka. ať to mám i pěkně s fotkami a postupem výroby. Letos už vajíčka vyfoukaná mám, začal jsem s tím už koncem ledna :-)

Postup výroby i s fotkama je

Postup výroby i s fotkama je tady: http://www.mujplan.cz/postup.php?id=1305

Jj, díky. Ale potřebuju svoje

Jj, díky. Ale potřebuju svoje vlastní;-)

Promíchání vnitřku vajíčka

Promíchání vnitřku vajíčka jehlou na špízy rozhodne pomůže.

Posílám vám odkazy na dvě vyfukovačky, které se dají koupit v zahraničí v obchodech a našla jsem je na iternetu. Třeba vám pomohou s výrobou jednodušší vyfukovačky. Pokud budete mít cestu do Polska, tak tam nějaké určitě prodávají.

Tuto mám odzkoušenou, na iternetu je teď bohužel vyprodaná:
http://www.polartcenter.com/Aunt_Marge_s_Egg_Blower_p/9030051.htm

Tuto neznám, ale hodnocení jsou na ni pozitivní:
http://www.hearthsong.com/product.asp?pcode=1089&cm%5Fmmc=Tagged%2D%5F%2DNA%2D%5F%2DNA%2D%5F%2DNA&cm%5Flm=&mr%3AreferralID=NA&mr%3AtrackingCode=NA

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept
 Jak pěstovat levandule

Emailový zpravodaj