1

Neškrábat

Ohraná písnička, kterou atopici neradi slyší. Kdo nezažil, nedovede si totiž představit ten neodbytný pocit bolavé místo podrbat a alespoň na chvíli propadnout iluzi úlevy. Skutečnost je však taková, že po mechanickém tření se zánět ještě zhorší. Obelstít nesnesitelné nutkání můžete tak, že danou plochu budete jen poplácávat. Vyhnete se tak porušení kožní integrity, které vede k dalšímu šíření zánětu.

2

Chladit

Stejně jako škrábání i horká voda zdánlivě přináší úlevu. Výsledkem je však opuchlá vyrážka, která představuje výmluvný argument tohoto počínání. Využijte gelových polštářků a vychlaďte si jich v mrazáku pár do zásoby. Budou se hodit zvláště v noci, kdy se ekzém aktivuje a ruší od spánku. Díky jejich skladnosti je snadno přibalíte i na dovolenou.

3

Kosmetika

Při vybírání vhodné kosmetiky se vyplatí obezřetnost. Nenechte se opít rohlíkem a věnujte pozornost spíše složení produktu než líbivému obalu. Mnoho krémů, bohužel často i ty z lékárny určené na atopickou pokožku, obsahují minerální oleje, které brání přirozené funkci kůže. Parafíny a minerální oleje ale ucpávají póry, vytvářejí vodotěsnou vrstvu a dochází tak k dalšímu dráždění kůže. Zdravější a hodnotnější jsou rostlinné oleje. Blahodárný vliv má na pokožku lopuchový olej, nimbový olej (neem) má navíc silně antibakteriální účinky. Krémy s kortikoidy by měly být ponechány v záloze jako poslední možnost a měly by být užívány pouze na doporučení dermatologa.

4

Výživa

Tělo funguje trochu jako automat, co hodíte dovnitř, to se dříve či později projeví navenek. Při atopickém ekzému je vhodné v jídelníčku omezit živočišné bílkoviny – maso, mléko a mléčné produkty, diskutabilní jsou i tropické plody. Budete-li méně sladit, prospějete tím nejen pokožce, která bude pomaleji stárnout, ale i celému tělu.

Varování

Atopický ekzém se řadí do skupiny psychosomatických chorob. Pamatujte, že také dlouhodobé stresy a psychická nepohoda mají na stav kůže neblahý vliv. Veselá mysl půl zdraví!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)