Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na povinné očkování dětí | volba, nebo povinnost?

12. Srpen 2020

Jak na povinné očkování dětí | volba, nebo povinnost? Stojíte v této debatě proti očkování, či jste jeho zapřisáhlými zastánci? Každá strana má své rozumné argumenty. Než se přidáte k jakékoli skupině, nejdřív si přečtěte všechna fakta. Povinné očkování dětí – volba, nebo povinnost?

1

Princip očkování objevil koncem osmnáctého století anglický lékař Edward Jenner. Světová zdravotnická organizace WHO považuje očkování za nejlepší způsob, jak mohou děti předejít infekčním chorobám. A stát ji v tom podporuje, rozeznává povinné a nepovinné očkování. Do očkovacího průkazu tak musíte nechat zapsat černý kašel, obrnu, příušnice, spalničky, záškrt, tetanus, virovou hepatitidu B, nemoci vyvolané bakterií Haemophilus influenzae B. A ještě před několika lety mezi tyto nemoci patřila tuberkulóza. Dobrovolně můžete nechat dát dítěti očkování proti meningokoku, pneumokoku, rakovině děložního čípku a mnoha dalším přenosným nemocem.

2

Mnoho rodičů argumentuje tím, že nemoci, proti kterým se očkuje, jsou již dnes vymýcené. Lékaři však varují, že kvůli odmítání očkování se mohou některé z nich vrátit. Je důležité si uvědomit, že nemoci jsou možná téměř vymýcené u nás, ale za blízkými hranicemi tomu tak být nemusí.

3

Častým argumentem je to, že lékaři fungují jako prodloužená ruka farmaceutického trhu. Ten prostřednictvím vakcín dostává do dětí například těžké kovy, které se v některých dávkách vyskytují. Farmaceutické firmy nepochybně na očkování vydělávají. Ceny za některé nepovinné dávky se u nás pohybují v řádech stovek i tisíců korun. Nutné je ale dodat, že díky takto vynaloženým penězům se mohou nechat očkovat africké děti za úplně jinou cenu – takovou, kterou si mohou dovolit jejich rodiče nebo sponzoři. Je na zvážení každého rodiče, zda mají stopy těžkých kovů v organizmu stejnou váhu, jako když se dítě setká tváří v tvář některé z chorob, proti které by mělo být očkováno.

4

Očkování však může způsobit křehkému dětskému tělu zdravotní komplikace. Z tohoto důvodu je nutné, aby rodiče vzali své děti na očkování ve chvíli, kdy jsou naprosto zdravé. I přesto se vedlejším účinkům nelze vyhnout. Pokud máte strach, není od věci se poradit v očkovacích centrech, které fungují u velkých nemocnic. Vedlejší následky však rozhodně nelze z debaty o očkování vyloučit. Někteří lékaři poukazují na zvýšený počet alergiků v dnešní době a dávají ho do souvislosti s vakcínami.

5

Při rozhodování o tom, na co nechat dítě očkovat, je třeba myslet na řadu faktorů. Na jedné straně stojí nežádoucí účinky a určité sociální vyloučení, na druhé straně to je vyhnutí se dané nemoci. U povinného očkování se není o čem bavit – dokud stát nerozhodne jinak, ale nepovinné očkování si na misku vah musí položit každý sám.

Pokud byste své dítě nenechali naočkovat, bude mít v životě řadu problémů. Nepřijmou ho do mateřské školky, nebude moct studovat na některých univerzitách v zahraničí, bude mít problémy při cestování – některé země očkování na konkrétní nemoci vyloženě vyžadují, jinak zamítnou vstup do země.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit Baby shower
Jak připravit Baby shower | rady a tipy. Baby shower je oslava uspořádaná na počest ještě nenarozeného miminka. Tuhle dámskou party jste přinejme…
Jak zmírnit bolest zubu
Jak zmírnit bolest zubu | rady a tipy. K nejhorším bolestem patří bolest zubu. Jen málokdo se může pochlubit tím, že ji nikdy nezažil. Ačkol…
Jak bojovat s bolestí krční páteře
Jak bojovat s bolestí krční páteře | rady a tipy. Bolest krční páteře a s ní související další problémy bohužel v současné době trápí velkou spoustu l…