Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na samosběr ovoce

Jak na samosběr ovoce | rady a tipy. Ceny ovoce a zeleniny strmě stoupají, a to i během sezóny. Mnoho z nás se ale zdravých, šťavnatých plodů nechce vzdát. Jak se tedy nepřipravit o vitamíny a zároveň neutrácet horentní sumy v obchodech? Jednou z velmi oblíbených možností je samosběr ovoce.

Co je potřeba

vlastní nádoba na sběr plodů 

1

Bydlíte v oblasti, kde se ovoci daří velmi dobře? Pak je možné, že někteří zemědělci nestíhají zralé plody sklízet a uvítají samosběr. Jeho tajemství spočívá v tom, že přijedete v určenou dobu na určené místo a ovoce si sami nasbíráte a na místě zaplatíte.

2

Rozhodně ale nejde o chaotickou akci. Ten, kdo samosběr pořádá, obvykle vymezí místo, kde mohou auta zaparkovat, a také lokalitu, kde se bude ovoce aktuálně zrovna sbírat. K nejvděčnějším letním lahůdkám patří jahody. Organizátoři samosběru vám ukáží, kde přesně máte sbírat. To se odvíjí od toho, jak rychle plody zrají.

3

V drtivé většině případů si ovoce nasbíráte do vlastních nádob. Ještě než se pustíte do práce, necháte si je zvážit. Jakmile máte pocit, že už víc ovoce nechcete, necháte si nádoby s ovocem převážit. Platíte podle toho, kolik kilogramů jste nasbírali.

Někdy je také možné koupit za nižší cenu přímo na poli či v sadu ovoce, které farmáři sami sklidili. V tomto případě je cena vyšší, než když sbíráte sami, ale stále nižší ve srovnání s kamennými prodejnami nebo tržnicemi. Největší výhodou je, že víte, co sbíráte, navíc jahody jsou mnohem sladší, chutnější a šťavnatější.

4

K nepsaným zásadám patří, že se při samosběru řídíme pokyny zaměstnanců, chováme se k rostlinám šetrně, nenecháváme po sobě žádné odpadky a parkujeme přesně ve vymezeném místě.

5

O tom, kde samosběr probíhá, se dozvíte na internetu, protože řada farem tyto informace umisťuje na svůj web. Nejčastěji si můžete ovoce a zeleninu sami nasbírat na úrodné Moravě, v Polabí, ale také v Českém ráji. K nejoblíbenějším patří jahody, jablka, třešně nebo švestky.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat artyčoky
Artyčok je druh zeleniny, který se v naší zemi příliš nepoužívá, možná jste se však setkali alespoň s nakládanými artyčoky na pizze. Artyčok…