Co je potřeba

Co budeme potřebovat na 4 závitky:

  • 2 kuřecí prsa
  • 100 g nivy
  • několik plátků slaniny (dle potřeby a chuti)
  • 2 jarní cibulky
  • 1-2 lžíce oleje
  • sůl, pepř a mletá paprika na dochucení
  • 8 brambor
1

V prvním kroku si opláchneme a osušíme maso. U kuřecího se doporučuje ponořit jej na několik minut do vody, kvůli případným bakteriím salmonelózy, ale nejúčinnější je samozřejmě dostatečná tepelná úprava. Maso rozkrájíme na plátky a opatrně rozklepeme. Nivu nakrájíme na kostky a slaninu natrháme na menší kusy, aby z masa nevisely. Jarní cibulku opereme a nasekáme na plátky.

2

Na každý plátek masa položíme kousek slaniny a trochu nivy. Zabalíme a zpevníme pomocí špejlí. Závitky rozložíme na plech potažený pečicím papírem a posypeme je zbylými kousky nivy a plátky jarní cibulky. 

3

Olej smícháme s trochou mleté papriky a špetkou soli s pepřem. Závitky směsí lehce pomažeme. Brambory nakrájíme na osminky nebo silnější plátky, nasypeme na plech, zakápneme olejem a vložíme do trouby předehřáté na 200 °C.

4

Závitky asi po 20 minutách pečení otočíme a dopečeme i z druhé strany. Maso i brambory by měly být do padesáti minut hotové. Upečené závitky rozdělíme na talíře, přidáme brambory a podáváme, například s tatarkou a nakládanou zeleninou.

Tipy

Místo nivy můžete použít i balkánský sýr nebo gorngonzolu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (3 votes)