Biftek s gremolátou - Recept Maso Planá

Co je potřeba

Na dvě porce potřebujeme:

2×200g hovězí svíčkové ze středu (úhledné válečky z prostředku svíčkové)
150 ml drůbežího vývaru
bobkový list
snítka rozmarýnu
3 stroužky česneku
malá cibule
kapary ve slaném nálevu
1 citrón
2 snítky hladkolisté petrželky (nebo kudrnky)
3 lžíce kvalitního panenského olivového oleje
400 g uvařených malých brambor ve slupce
oříšek másla
hrubě mletý černý pepř
sůl
slunečnicový olej

Tipy

K bifteku s gremolátou se hodí opečené brambory na másle. Zatímco bifteky odpočívají, rozehřejeme na další pánvičce máslo a dáme na něj osmažit rozpůlené, uvařené brambory ve slupce, osolíme a při nízké teplotě prohříváme a barvíme ze všech stran dozlatova.

Kroky: 

Rozpálíme pánvičku, špalíčky svíčkové obalíme v hrubě namletém pepři a kvalitní soli. Na pánvičku nalijeme trochu slunečnicového oleje a opatrně na ni položíme svíčkovou. Tu opékáme ze všech stran do barvy, poté přidáme rozpůlené stroužky česneku, rozčtvrcenou cibulku, snítku rozmarýnu, 2 bobkové listy, podlijeme vývarem a uvedeme do varu. Svíčkovou stále obracíme, aby se neprohřívala jen z jedné strany. Ve varu držíme cca 2 minuty, poté odstavíme, přidáme oříšek másla, přikryjeme a necháme odležet, po 2 minutách svíčkovou obrátíme.

Nasekáme si petrželku a kapary najemno, kůru z citrónu oloupeme opatrně tak, aby na sobě neměla bílou slupku, a také ji nasekáme nadrobno. Vše promícháme s olivovým olejem. Tak jsme připravili gremolátu.

Na teplé talíře položíme rozpůlené bifteky, vývar přecedíme a polijeme jím maso, nakonec posypeme gremolátou.