Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit domácí zázvorovo-mátovou limonádu s citronem | recept

Domácí limonáda | recept. Domácí limonády skvěle uplatníte při zahradní party, grilování i jen tak na osvěžení v letních dnech. Nejlépe limonády chutnají z domácích surovin. V mém receptu využijete úrodu máty, která nápoj nejen příjemně ovoní, ale dodává mu i lahodnou a svěží chuť. Máta se pak skvěle doplňuje se zázvorem, který je štiplavý a dodá limonádě zajímavou barvu. Tu správnou kyselost pak dodává citron, který je neodmyslitelnou součástí každého letního nápoje.

Co je potřeba

  • 30 g zázvoru
  • 1,5 ks citronu
  • 30 lístků máty
  • 3 lžíce třtinového cukru
  • 1,5 l vody
1

Připravíme si všechny suroviny. Zázvor zbavíme tvrdé slupky, omyjeme ho a nastrouháme ho nejlépe na jemném struhadle. Zázvor je výborný při nachlazení, které je i přes letní teplé počasí poměrně obvyklou záležitostí. Zvláště v době, kdy jsou největší horka. Vzhledem ke klimatizovaným pracovištím, obchodům a spoustě dalším prostorám se neustále vystavujeme teplotním šokům, které mohou vést k rýmě a kašli. Zázvor je prevencí proti těmto nemocem. Nastrouhaný zázvor si nasypeme do velkého džbánu.

2

Poté si přichystáme mátu, nejlépe čerstvě utrženou, pokud jí však kupujete, dbejte na to, aby lístky měla pevné. Lístky natrhejte z rostlinky těsně před přípravou limonády, abyste předešli tomu, že zavadnou. Lístky omyjeme, natrháme nebo nařežeme nadrobno. Mátu vhodíme do džbánu k zázvoru.

3

Citron poválíme po lince a lehce ho tiskneme, lépe se nám z něj uvolní šťáva. Poté vymačkáme citron pomocí lisu a šťávu přilijeme k ostatním surovinám, přidáme i dužinu zbylou na lisu. Nakonec přisypeme 3 lžíce třtinového cukru (doporučuji množství upravit podle individuální chuti vaší nebo vašich strávníků).

4

Všechno zalijeme vodou a necháme louhovat. Pokud nám to velikost nádoby dovolí, dáme chladit limonádu do lednice. Lepšího výsledku dosáhnete, když necháte limonádu alespoň hodinu louhovat. Všechny chutě budou výraznější a lépe se spojí. Případně můžete podávat s ledem. Pokud limonádu budete upíjet průběžně, musíte počítat s tím, že čím méně tekutiny nám ve džbánu zbývá, tím intenzivnější bude chuť a to především u zázvoru, který je pak hodně štiplavý. Limonádu podáváme s ledem, případně naléváme přes sítko, aby nám při pití neplavaly kousky máty a zázvoru ve sklenici.

Autor: marketahoz | Zobrazit autorská práva

archiv autorky

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Vyrobte si doma skvělou a po celém světě tak oblíbenou limonádu. Vůbec se nemusíte bát její složitosti. Navíc je tak jednoduchá, že ji zvládnout vyrob…
Obrázek není k dispozici
Osvěžující míchaný letní nápoj, pro jehož přípravu potřebujeme jahody, rum, citronovou šťávu a jahodový sirup. Tento míchaný nápoj je alkoholický (obs…