Co je potřeba

  • 500 g den předem vařených brambor
  • 160 g vařené mrkve
  • 120 g zelených fazolových lusků
  • 160 g sterilovaného hrášku
  • 200 g sladkokyselých okurek
  • 160 g jablek
  • sůl
  • 8% ocet
  • mletý pepř
  • několik kapek worcesterské omáčky
  • 300 g majonézy
1

Kvalita bramborového salátu je přímo úměrná kvalitě brambor. Na salát vybíráme brambory lojovité, v obchodech jsou označeny jako varný typ A, vhodný na saláty. S výhradami se mohou použít i brambory varného typu B, to jsou brambory univerzální, hodící se jak na saláty, tak na přílohy. Občas se seženou i Keřkovské rohlíčky, to je na bramborový salát naprostá klasika. Brambory opláchneme, zalijeme horkou vodou, abychom zkrátili dobu varu a uvaříme. Vodu osolíme, brambory získají lepší chuť. Brambory na salát vaříme nejlépe den předem.

2

Ve slané vodě uvaříme mrkev a zelené fazolky. Necháme vychladnout a pokrájíme je na drobné kostičky, Oloupané jablko, zbavené jadřince, nakrájíme do salátu syrové. Kyselé okurky před vložením do salátu lehce vymačkáme. Hrášek slijeme z nálevu a přidáme k ostatní zelenině. Brambory pokrájíme nožem na kostičky nebo protlačíme přes kolečko. Všechna zelenina musí být úhledně nakrájena, aby byl salát vzhledný. Připravenou zeleninu osolíme, opepříme, zakápneme několika kapkami worcesteru a okyselíme octem nebo citronovou šťávou. Důkladně promícháme.

3

Nakonec do salátu přidáme majonézu a opět salát promícháme. Salát necháme v chladničce alespoň 2 hodiny odležet a pak s ním dále pracujeme. Nejlepší je druhý den, ale to už nechám na vás. Přeji dobrou chuť.

4

Poznámka:

Domácí majonézu si můžete připravit doma sami, pokud máte vejce z prověřeného chovu. Dobrou majonézu koupíte dnes už téměř v každém dobře zásobeném obchodě, stačí číst složení výrobku na etiketě.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)