Co je potřeba

  • 1 kg kuřecích stehen (případně kuřecích čtvrtek)

Na marinádu si připravíme:

  • 2 lžíce rostlinného oleje
  • 3 lžičky tandoori masala koření
  • 1 lžička soli
  • 1 lžíce citronové šťávy
  • 3 stroužky česneku
  • 1 lžička strouhaného čerstvého zázvoru
  • 1 hrnek bílého jogurtu
1

Kuřecí stehna několikrát nařízneme až ke kosti, lépe tak vstřebají chutě a není třeba je marinovat příliš dlouho.

2

Všechny ingredience na marinádu smícháme ve velké míse, přidáme kuřecí stehna a důkladně je v marinádě obalíme ze všech stran. Mísu překryjeme potravinářskou fólií, dáme ji do lednice a kuře necháme marinovat alespoň 2 hodiny (můžeme jej však nechat marinovat přes noc).

3

Kuřecí stehna vložíme do pekáče vyloženého pečicím papírem a dáme je péct do trouby vyhřáté na 180 °C a pečeme je asi 40 minut. Mezitím je několikrát potřeme marinádou, která nám zbyla v míse. Je taktéž vhodné maso v průběhu pečení otočit. Poté zvýšíme teplotu asi na 220 °C (případně zapneme i gril, pokud jím trouba disponuje) a kuře dopečeme ještě asi 15 minut, aby získalo zlatou barvu.

4

Kuře tandoori podáváme s dušenou rýží basmati, indickými plackami nebo jinou vhodnou přílohou. Studené se hodí třeba pro přípravu sendviče či zeleninového salátu.

Tipy
  • Bílý jogurt lze nahradit podmáslím.
  • Koření můžeme na začátku osmahnout na rostlinném oleji a teprve po vychladnutí směs smíchat s jogurtem a dalšími ingrediencemi. Chuť koření bude ještě výraznější.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)