Co je potřeba

  • 2 velká jablka
  • citronová šťáva z půlky citronu
  • 2 vejce (oddělíme žloutky od bílků)
  • 75 ml mléka
  • 50 ml bílého vína
  • 120 g hladké špaldové mouky
  • 2 lžíce třtinového cukru
  • špetka soli
  • rostlinný olej na smažení
  • moučkový cukr a mletá skořice na posypání
1

Omytá jablka oloupeme, odstraníme z nich jádřince a nakrájíme je na silnější plátky. Poté je pokapeme citronovou šťávou, která jim dodá výraznější chuť a zabrání zhnědnutí.

2

bílků ušleháme tuhý sníh. V míse vyšleháme žloutky s třtinovým cukrem, přilijeme mléko a bílé víno a vše promícháme.

3

Následně přisypeme špaldovou mouku a špetku soli a nakonec do těsta opatrně vmícháme ušlehaný bílkový sníh. Mělo by vzniknout hustší hladké těstíčko.

4

Plátky jablek obalujeme v připraveném těstíčku a smažíme je ve vrstvě rozpáleného rostlinného oleje z obou stran dozlatova.

5

Smažené jablečné kousky položíme na papírový ubrousek, abychom odstranili přebytečný tuk, a posléze je posypeme moučkovým cukrem a skořicí. Jablka ve vinném těstíčku podáváme teplá či studená. Skvěle se k nim hodí vanilková zmrzlina nebo ochucený tvaroh. Na talíři je můžete dozdobit rozinkami a oříšky.

Tipy
  • Pro přípravu smažených jablek můžete využít i měkčí a starší jablka, která Vám zbyla po zimě.
  • Na smažení je možné použít také přepuštěné máslo neboli ghí (recept na ghí zde: Jak připravit ghí), díky němuž získají smažená jablka ještě lepší chuť.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)