Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit králičí stehna na červeném zelí | recept

Připravíme si králičí stehna na červeném zelí. Králičí maso je hlavně ve Francii velice vyhledávanou pochoutkou. Zvěřinové hody si můžeme udělat podle tohoto receptu i my. Králičí maso má jemnou chuť, proto je nezbytné, abychom jej dobře naložili v koření.

Co je potřeba

Pro 4 jedlíky

divoký králík, ½ l červeného suchého vína, 2 bobkové listy, 6 kuliček drcených jalovčinek, 6 kuliček drceného pepře, 2 hřebíčky, 100 g slaniny, koření na zvěřinu, olej, sádlo, cibule, česnek, červené zelí

1

Králičí maso očistíme, odblaníme a naporcujeme. Maso vložíme do hlubší pánve, přidáme koření, bobkový list a zalijeme vínem. Zavřeme pod pokličku a necháme králíka odležet jeden den, aby chuť koření a másla trochu nasákla do masa.

2

Druhý den protkneme slaninou. Maso opečeme na pánvi nebo v troubě, aby pustilo šťávu.

3

Poté co králíka vytáhneme z trouby, zbytek v pekáči nevyhazujeme. Do něj vložíme sádlo, cibulku, česnek, zelí a zpěníme. Nakonec podlijeme vínem, položíme zpět králíka a pečeme, dokud nebude měkký. Podáváme nejlépe s vařenými brambory. Zapíjíme červeným vínem.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat chilli con carne | recept
Jak udělat chilli con carne | recept. Toto mexické jídlo je výborné při velkých akcích. Existuje i vegetariánská verze, známá také jako chilli sin car…
Jak uvařit hovězí nadivoko | recept
Hovězí nadivoko | recept. V tradiční české kuchyni se víno využívá poměrně málo. Jedním z pokrmů s vínem jako ingrediencí je hovězí nadivoko, kte…