Co je potřeba

6 velkých listů ledového salátu
1 menší červená cibule
6 třešňových rajčat
1 mrkev
1 malá červená paprika
1 malá zelená paprika
1 lžíce olivového oleje
šťáva z půlky citronu
1 lžíce balzamikového octa
1 lžíce hrubozrnné hořčice
sůl a pepř k podávání
6 lžic slunečnicových semínek
menší hrst ořechů dle vlastního výběru
pečivo k podávání

1

Nejprve si připravíme salát. Ideálně použijeme ledový salát, je křupavější a chuťově výraznější než hlávkový, ale pokud ledový zrovna nemáte doma, tak ho samozřejmě můžete za hlávkový zaměnit. Salát omyjeme a natrháme na drobné kusy.

2

Následně omyjeme rajčata a nakrájíme na čtvrtky, pokud máme větší rajčata, tak na menší kusy. Cibuli očistíme, překrojíme na půl a nakrájíme na co nejtenčí plátky. Mrkev zbavíme slupky a nakrájíme na kostičky, stejně jako obě druhy papriky.

3

V dalším kroku si rozehřejeme středně velkou pánev a nasucho opražíme všechna slunečnicová semínka. Pánev stáhneme z plamene a necháme semínka zchladnout.

4

V menší misce nebo v hrnečku si připravíme zálivku na salát. Z půlky citronu vymačkáme šťávu, nalijeme ji do hrnečku, přidáme hrubozrnnou hořčici, balzamikový ocet a olivový olej. Směs osolíme, opepříme a všechny ingredience krátce prošleháme metličkou.

5

Do hlubší mísy nasypeme všechnu zeleninu i ořechy (můžeme použít například vlašské nebo lískové) a většinu slunečnicových semínek, trochu si necháme stranou na ozdobu. Salát pak zakápneme zálivkou, promícháme, rozdělíme do misek a posypeme zbylými slunečnicovými semínky. Podáváme s pečivem nebo topinkami.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)