Co je potřeba

600 g mletého masa
160 g strouhanky
1 lžíce vody
3 stroužky česneku
½ lžičky mletého kmínu
2 špetky skořice
podle chuti sůl a pepř
4 lžíce hladké mouky
olej na smažení

1

Mleté maso smícháme se strouhankou, kterou jsme předem provlhčili hladkou moukou. Přidáme veškeré koření a najemno nasekaný česnek. Ručně zpracujeme v homogenní směs. Promícháme opravdu dobře, aby se chutě všech koření dobře promísily.

2

V dalším kroku si z připravené masové směsi vytvoříme válečky o délce 8–10 cm (viz ilustrační obrázek). Následně všechny válečky obalíme v hladké mouce.

3

Mezitím si na pánvi rozpálíme olej – nejlépe obyčejný olivový (ne panenský, toho je na smažení škoda). Masové válečky osmažíme na oleji ze všech stran, dokud nebude jejich moučná kůrka světle hnědá a křupavá.

4

Hotové válečky Sutsukaia ihned podáváme, nejlépe s jednoduchým zeleninovým pilafem. Dobře se hodí i brambory a zeleninový salát. Nezapomeneme na dobré červené víno. KALI OREXI!

Tipy

Polpety můžeme podusit i ve speciální omáčce z bílého vína a rajčat. Do oleje na pánvi vložíme propasírovaná rajčata. Osolíme, opepříme a přidáme tři lžíce vína. Dusíme, dokud omáčka nezhoustne – cca 12 minut. Poté vložíme hotové sutsukaia a dusíme dalších pět minut. Ihned podáváme.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)