Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit masové válečky sutsukaia | recept

Masové válečky sutsukaia | recept. Sutsukaia je klasický řecký recept. Volný překlad znamená polpety s kmínem a skořicí. Výsledek připomíná na talíři tak trochu čevabčiči s krásně křupavou kůrkou a jemně měkkým zajímavě ochuceným vnitřkem.

Co je potřeba

600 g mletého masa
160 g strouhanky
1 lžíce vody
3 stroužky česneku
½ lžičky mletého kmínu
2 špetky skořice
podle chuti sůl a pepř
4 lžíce hladké mouky
olej na smažení

1
Mleté maso smícháme se strouhankou, kterou jsme předem provlhčili hladkou moukou. Přidáme veškeré koření a najemno nasekaný česnek. Ručně zpracujeme v homogenní směs. Promícháme opravdu dobře, aby se chutě všech koření dobře promísily.
2
V dalším kroku si z připravené masové směsi vytvoříme válečky o délce 8–10 cm (viz ilustrační obrázek). Následně všechny válečky obalíme v hladké mouce.
3
Mezitím si na pánvi rozpálíme olej – nejlépe obyčejný olivový (ne panenský, toho je na smažení škoda). Masové válečky osmažíme na oleji ze všech stran, dokud nebude jejich moučná kůrka světle hnědá a křupavá.
4
Hotové válečky Sutsukaia ihned podáváme, nejlépe s jednoduchým zeleninovým pilafem. Dobře se hodí i brambory a zeleninový salát. Nezapomeneme na dobré červené víno. KALI OREXI!

Polpety můžeme podusit i ve speciální omáčce z bílého vína a rajčat. Do oleje na pánvi vložíme propasírovaná rajčata. Osolíme, opepříme a přidáme tři lžíce vína. Dusíme, dokud omáčka nezhoustne – cca 12 minut. Poté vložíme hotové sutsukaia a dusíme dalších pět minut. Ihned podáváme.

Autor: notburga
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články