Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit španělskou paellu

Paella je španělský pokrm připravovaný z rýže, šafránu, zeleniny a dalších ingrediencí – blízko moře se používají nejčastěji mořské plody, ve vnitrozemí pak různé druhy masa, chorizo či šunka. Ingredience je možné takřka neomezeně kombinovat. Přestože se ve Španělsku paella často připravuje na otevřeném ohni, vy si ji můžete uvařit doma a připomenout si tak dovolenou u moře.

Co je potřeba

  • 2 lžíce olivového oleje
  • 250 g kuřecích prsních či stehenních řízků
  • 250 g čerstvých či mražených mořských plodů (např. krevety, mušle či kombinace různých mořských plodů)
  • 1 červená paprika
  • 3 větší rajčata (případně 1 plechovka krájených konzervovaných rajčat)
  • 250 g čerstvé či mražené nakrájené zeleniny (např. mrkev, hrášek, brokolice, cuketa, apod.)       
  • 1 středně velká cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 300 g kulatozrnné rýže na paellu či rizoto
  • 1 litr zeleninového či drůbežího vývaru
  • sůl, mletá paprika, šafrán
  • čerstvá petrželka
  • citron či limetka k podávání

1

Do hrnce nalijeme vývar a ochutíme jej asi 1 lžičkou šafránu. Tekutinu zahřejeme na mírném ohni a udržujeme stále teplou.

V hluboké pánvi rozpálíme olivový olej a nejprve na něm osmažíme na malé kousky pokrájené kuřecí maso ze všech stran dozlatova.

2

Posléze maso z pánve vyjmeme a nasypeme do ní mořské plody, které asi 2 minuty restujeme a opět je vyndáme z pánve.

3

Následně stáhneme plamen a přidáme nadrobno nakrájenou cibuli a na malé kousky nakrájenou červenou papriku. Zeleninu smažíme na středním plameni za častého míchání zhruba 10–15 minut.

4

Poté přidáme na malé kousky nakrájená rajčata (případně konzervovaná) a další zeleninu, prolisované stroužky česneku a směs okořeníme přibližně 1 lžičkou mleté sladké či uzené papriky.

Po asi 5 minutách přisypeme kulatozrnnou rýži a asi 1 minutu ji za stálého míchání restujeme. Do pánve potom vrátíme osmažené kuřecí maso, vše osolíme a zalijeme teplým vývarem se šafránem.

5

Paellu asi 10 minut vaříme za častého míchání a nakonec do ní vmícháme orestované krevety a vše ještě 5 minut podusíme. Paellu podle potřeby dochutíme solí a trochou citronové šťávy.

Pánev odstavíme z plotny, přikryjeme pokličkou a ručníkem a paellu necháme ještě asi 10 minut odstát.

Paellu podáváme posypanou čerstvou petrželkou, dozdobenou kouskem limetky či citronu.

Vývar je možné doplnit trochou suchého bílého vína.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat pravé ruské pirohy | recept
Pravé ruské pirohy, originální recept. Když šel v pohádce ruský Váňuška do světa na zkušenou, upekla mu hodná maminka do ranečku na cestu piroh. A kdy…
Jak udělat španělskou paellu | recept
Jak udělat španělskou paellu | recept. Paella je typické španělské jídlo z rýže, které se podobá rizotu. Paella pochází ze španělského města Valencie.…