1

Kuličky ze salka

Velmi jednoduchá věc. Potřebujete k tomu jen 1 plechovku obyčejného salka a kokos. Do salka prostě přisypávejte kokos tak dlouho, dokud nepůjde hmota dobře tvarovat. Vytvořte kuličky a uložte do lednice.

2

Rumové kuličky

Vánoční klasika, která u vás určitě nesmí chybět. Z jednoduchých ingrediencí vykouzlíte dokonalou dobrotu.

50 g piškotů
30 g kakaa (nejlépe holandského typu)
2 lžíce rumu
120 g cukru moučky
40 g změklého másla
50 g mletých ořechů
50 g strouhaného kokosu na obalení

Všechny suroviny kromě kokosu zpracujeme v poddajnou hmotu. Tvarujeme kuličky, které obalujeme v kokosu. Ukládat můžeme na tác vyložený alobalem, nebo do papírových košíčků. Kuličky můžeme na závěr třeba pokapat čokoládou.Podle chuti můžete přidat i rozinky (cca 40 g).

3

Čokoládové hrudky

Dobrůtka v papírových košíčcích. Jejich přípravu můžete klidně svěřit i manželovi a jít třeba obalovat kapra.

200 g čokolády na vaření
2 lžíce smetany ke šlehání
200 g nahrubo nasekaných ořechů a mandlí

Čokoládu a smetanu vložíme do kastrůlku a necháme rozehřát ve vodní lázni. Přisypeme ořechovou směs a lžíci vkládáme směs do papírových košíčků. Necháme zaschnout na vzduchu. Do lednice vkládáme až vychladnuté, jinak se na čokoládě utvoří nepěkná šedavá vrstva.

4

Zdravé cukroví z ovoce
Sušené nebo kandované ovoce je také skvělou surovinou pro přípravu vánočního pohoštění. Zvlášť nechcete-li v lednu pracně shazovat nabytá kila.

Kandované třešně v kabátku
Dobře, tenhle recept moc nízkokaloricky není, ale ty další už budou ;-) Potřebujte jen kandované třešně, karamel nebo čokoládu, ve kterých je obalíte a něco na obalení. Do hotového výtvoru zapíchneme párátko a necháme zaschnout na vzduchu.

Dvoubarevné křížaly
Polovinu jablečných křížal namočíme do čokolády a obalíme v kokosu. Necháme zaschnout na plechu potaženém alobalem.

Špíz ze sušeného ovoce
Pokrájené meruňky, rozinky, datle, křížaly, fíky a další druhy ovoce můžete navléknout na špejli a pokapat čokoládou. Nechte zaschnout a servírujte zapíchnuté v jablku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.833335
Average: 3.8 (6 votes)