Co je potřeba

Ingredience pro přípravu 4 porcí:

  • 8 středně velkých brambor
  • koření na americké brambory
  • 500 g vepřové kýty
  • olivový olej (3 lžíce)
  • 2 cibule
  • 2 bílé papriky
  • 300 ml vývaru (nejlépe zeleninového)
  • 6 lžic hořčice (plnotučné)
  • 3 lžíce tekutého medu
  • sůl a pepř na dochucení
1

Nejprve si připravíme brambory, protože jejich tepelná úprava trvá delší dobu. Troubu předehřejeme na 200 °C. Brambory očistíme, necháme je ve slupce a nakrájíme na kostky. Posypeme kořením, promícháme a přendáme na pekáč vyložený pečicím papírem. Pekáč vložíme do vyhřáté trouby a pečeme po dobu 45 minut.

2

Z vepřové kýty nakrájíme nudličky, asi na šířku palce, můžeme je lehce naklepat. Na pánvi nebo v mělkém kastrolu s poklicí rozehřejeme přibližně 1,5 lžíce oleje. Vložíme maso a zprudka orestujeme ze všech stran dozlatova. Když je vepřové maso orestované, vyjmeme ho z pánve a odložíme stranou.

3

Cibuli nakrájíme na drobné kousky. Očistíme papriku a rozkrájíme ji na malé proužky. Na rozpálenou pánev nalijeme zbytek oleje (1,5 lžíce), necháme ho rozehřát a vhodíme na něj připravenou cibuli, zmenšíme plamen a zvolna opékáme. Když cibule zesklovatí, přidáme k ní ještě papriku a společně restujeme dalších 5 minut.

4

Mezitím si připravíme omáčku. Vývar smícháme s hořčicí a medem a důkladně promícháme, aby se všechny ingredience spojily. Vývar by měl být ještě horký, tím si zajistíme, že se všechny suroviny snadněji spojí. Na závěr omáčku osolíme a opepříme.

5

Když je zelenina měkká, vrátíme na pánev maso a vše promícháme. Lehce prohřejeme a poté vlijeme připravenou omáčku. Přivedeme k varu, přiklopíme a asi 20 minut dusíme. Pokud by nám omáčka hodně zhoustla, přilijeme trochu vody. Podáváme s pečenými bramborami. Přeji dobrou chuť!

Tipy

Pokrm lze podávat i s vařenou rýží.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (4 votes)