Co je potřeba

Na salát:

  • 250 g vařených brambor
  • 150 g uzeného masa
  • 100 g šunky nebo šunkového salámu
  • 150 g kyselých okurek
  • 100 g matjesů (slanečků)
  • 100 g konzervovaného hrášku
  • 80 g cibule
  • 50 g čerstvých nebo naložených ostrých paprik
  • 400 g majonézy
  • sůl
  • pepř
  • ocet na dochucení
  • několik kapek worcesterové omáčky  

Na dohotovení:

  • vejce vařená natvrdo
  • zelený listový salát
  • plátek citronu
  • plátek uzeného lososa
  • majonéza zředěná okurkovým lákem
  • kaviár (šunka)
1

Všechny potřebné suroviny na salát, kromě hrášku, pokrájíme na drobné kostičky, přidáme hrášek a dobře vše promícháme. Osolíme, opepříme a dochutíme octem a worcesterovou omáčkou. Nakonec vmícháme majonézu.

2

Hotový salát upravíme pomocí kulatého tvořítka do středu talíře (viz ilustrační fotografie). Ruská vejce můžete připravit i do misek, popř. do kelímků na pozdější svačinu.

3

Na obložení salátu budete potřebovat vejce uvařená natvrdo. Vejce natvrdo se po vložení do studené vody vaří asi 9 – 10 minut. Jestliže je vložíte do vroucí vody, vařte je 10 – 11 minut. Vejce nevařte nikdy déle než je nutné, předejdete nazelenalému zbarvení žloutku. Vejce po uvaření naklepejte a zalijte studenou vodou. Nechte je dobře vystydnout. Ke zdobení si připravte listy zeleného salátu, kolečka citronu, trochu majonézy rozředěné lákem na okurky, plátky šunky a plátek uzeného lososa.

4

Studená vařená vejce podélně rozkrojíme na polovinu a přiložíme ze čtyř stran k salátu na talíři. Vejce přikládejte žloutkem k salátu. Vše polijte majonézou zředěnou lákem z okurek. Láku přidejte jen trochu, přeliv nesmí být moc hustý, aby nestékal.

5

Ze dvou stran mezi vejce naaranžujeme zelený listový salát, do zbývajících mezer plátky citronu. Nahoru stočíme proužek uzeného lososa. Podle Mistra Vrabce na každé vejce přijde lžička kaviáru a může se servírovat. Já kaviár vynechávám a přidávám plátky šunky. Ať vám chutná!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.285715
Average: 4.3 (7 votes)