Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat domácí sušenou vepřovou panenku | recept

Domácí sušená vepřová panenka | recept. Jelikož manžel miluje sušené maso na různé způsoby a cena je celkem vysoká, rozhodla jsem se vyrobit si domácí – italskou sušenou panenku. Tento recept není náročný a je cenově dostupný. Větší vepřová panenka, kterou jsem použila v receptu, vyšla u řezníka na 103 Kč. Pokud máte na zahrádce vlastní bylinkový záhonek, tak to je úplná parádička. Sušená vepřová panenka se povedla, manžel je nadšený a brzy ji jistě budu dělat znovu, protože podezřele rychle mizí z lednice. Jak připravit sušenou vepřovou panenku vám poradí můj následující recept.

Co je potřeba

- 1x vepřová panenka - 1kg mořské hrubozrnné soli - 1 kg třtinového cukru - 1 čajová lžička (rovná) kakaa - 1 čajová lžička (rovná) skořice - 1 plná čajová lžička celého pepře - 1 čajová lžička hřebíčku - 3 ks bobkového listu Dále potřebujeme: - čerstvé bylinky...rozmarýn, šalvěj, estragon a tymián (já sehnala pouze rozmarýn a tymián) - 2x starší bavlněnou utěrku nebo plenu pranou bez aviváže (starší jsou lepší, protože jsem je pak neprala a vyhodila) - potravinářský vázací provázek nebo nit - pekáček nebo tác

1

Vepřovou panenku důkladně odblaníme. Z čerstvých bylinek odstřihneme asi 6-8 ks větviček a pokrájíme je nadrobno. Vepřovou panenku v bylinkách vyválíme ze všech stran. Bylinky se na maso krásně nabalí a perfektně drží.

2

Nachystáme si směs. Do větší mísy nasypeme hrubozrnnou sůl, třtinový cukr, kakao a skořici. V hmoždíři si utlučeme pepř s hřebíčkem a bobkovým listem. Tuto směs přidáme do mísy a vše důkladně promícháme. Na pracovní plochu položíme bavlněnou utěrku (v mém případě plenu) a nasypeme na ní polovinu směsi z mísy. Na tuto směs položíme v bylinkách obalenou vepřovou panenku a zasypeme ji zbytkem směsi z mísy.

3

Na plenu nebo utěrku položíme směs společně s obalenou panenkou. Tuto “náplň” se pokusíme pořádně stočit do utěrky a důkladně zavázat, aby nikde nic nekoukalo nebo se nesypalo. Takto zabalenou vepřovou panenku vložíme do pekáče nebo na tác. Zabalenou panenku necháme 14 dní v lednici odpočívat.

4

Po sedmi dnech se na maso mrkneme. Když je v pekáči vyteklá šťáva, tak maso musíme přebalit do nové utěrky. Na obrázku můžete vidět, kolik šťávy se nasáklo do pleny po sedmi dnech. Utěrku rozbalíme, vyndáme panenku a směsku, ve které maso leží, nasypeme do mísy. Všechno jsem dělala v kuchyňském dřezu, abych neměla nepořádek po celé kuchyni. Nachystáme si novou utěrku, do které opět nasypeme polovinu směsi, položíme panenku a zasypeme zbytkem směsi. Vložíme do čistého pekáče a opět dáme odležet na sedm dní do lednice.

5

Po 14-ti dnech čekání jsme se dočkali této delikatesy. Vepřová panenka je uvnitř nádherně růžová. Osobně mám nejraději sušenou vepřovou panenku nakrájenou na tenké plátky se sušenými rajčaty. Přeji dobrou chuť!

Autor: Jitule
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit krůtí gyros | recept
Krůtí gyros | recept. Krůtí maso má oproti oblíbenému kuřecímu lepší nutriční hodnoty, někteří odborníci ho dokonce označují za superpotravinu, a je t…
Jak ugrilovat sýr | recept
Jak ugrilovat sýr | recept. Grilování není jen o mase. Někteří z nás dávají přednost zelenině a sýrům, právě pro ty je náš dnešní recept. Hodí se i pr…