Co je potřeba

  • 2 papriky jalapeños
  • 3 rajčata
  • 3 stroužky česneku
  • 10 stvolů jarní cibulky (zelená část)
  • 1,5 polévkové lžíce slunečnicového oleje
  • 1,5 kávové lžičky bílého vinného octa
  • 0,5 kávové lžičky mořské soli
  • lžička petrželové natě 
1

Ochucovací omáčku podle tohoto receptu můžete připravit z různých druhů pálivých papriček. Řiďte se podle toho, jakou ostrost snesete, koření se jen několika kapkami hotového výrobku. Doporučuji červeně zbarvené papričky, finální výrobek lépe vypadá i chutná, ze zelených to není ono (na fotografii je paprička Trinidad Scorpion Moruga Red).

2

Z papriček odstraníme semeník, avšak není to nutné. Musíte ale počítat s tím, že pokud ho neodstraníte, výsledek bude mnohem pálivější. Rajčata krátce spaříme a odstraníme slupku. Všechnu zeleninu očistíme, pokrájíme na menší kousky a se solí a olejem rozmixujeme. Nemixujeme dohladka, ponecháme malé kousky. 

3

Rozmixovanou směs necháme po dobu 10 minut mírně „probublávat“. Omáčka zhoustne a těsně před koncem varu vmícháme ocet. Necháme vychladnout a plníme do sklenic. Uchováváme v chladničce. Za 14 dní můžeme používat v kuchyni na dochucení jídel.

4

Sladká chilli omáčka

Suroviny: 500 g krupicového cukru, 300 g feferonek, 200 g červené papriky (nepálivé), 500 ml bílého vinného octa, kousek zázvoru

Postup: Vše dohromady rozmixujeme a vaříme za stálého míchání do zhoustnutí (cca 40 min.) Pak plníme do skleniček.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno