Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zapečené těstoviny s mletým masem a mladými kopřivami | recept

Recept na zapečené těstoviny s mletým masem a mladými kopřivami. Zapečené těstoviny je pohotové a dost oblíbené jídlo. V každém ročním období můžeme těstoviny obohatit a udělat z nich jedinečnou pochoutku. Tak třeba těstoviny s houbami, těstoviny s rajčaty a paprikami, s fazolemi, se zeleninou, však sami víte, výčet by byl obšírný. A když je jaro, udělejte si zapečené těstoviny s mletým masem a mladými jarními kopřivami, bohatými na minerály a vitamíny.

Co je potřeba

Recept na zapečené těstoviny s mletým masem a mladými kopřivami vyžaduje tyto suroviny

těstoviny - jeden balíček, široké a dlouhé
mleté maso 400 gramů
sekané kopřivy
3 až 4 vejce
jedna cibule
tymián
mletý pepř
sůl
sádlo nebo olej na vymazání pekáčku

1
Přípravu zapečených těstovin s mletým masem začneme tím, že oloupanou a jemně nakrájenou cibuli restujeme, na cibulce podusíme a osmahneme mleté maso. Během 10 až 15 minut je maso hotové, hrudky se rozpadají na drobnější strukturu. Osolíme, případně opepříme, přidáme koření tymián a promícháme.
2
Mezitím si uvaříme těstoviny ve slané vodě. Hrnec by měl být dost velký s dostatečným množstvím vody, aby se těstoviny kvalitně provařily a neslepovaly. Těstoviny scedíme a přidáme k osmaženému mletému masu.
3
Čerstvé kopřivy spaříme vroucí vodou a rozsekáme na drobno. Vmícháme do směsi těstovin s masem, vše dobře promícháme a vyložíme do zapékací mísy, kterou jsme vymazali omastkem. Rozetřeme až do krajů a vložíme do předem rozehřáté trouby.
4
Pečeme na 180 stupňů, ale řiďte se vlastním poznatkem a nastavte teplotu tak, jak jste zvyklí. Aby povrch těstovin pečením nevznikl příliš tvrdý, přiklopíme poklicí. Pokud ji nemáme, pokryjeme alobalem. Těstoviny pečeme asi 30 minut, zalijeme vidličkou rozšlehanými vejci a dopékáme ještě 10 minut. Zapékací mísu již nezakrýváme. Zapečené těstoviny s mletým masem a kopřivami jsou hotové a recept v závěru. Dobrou chuť!
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na zapečené těstoviny s mletým masem a mladými kopřivami: autorské, Jiřina Nováková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Velikonoční sekanou | recept. O Velikonocích je zvykem, častěji než kdy jindy, využívat při přípravě jídel vejce a divoce rostoucí bylinky. Velikonoce…