Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct cukroví s vaječným likérem | recept na vánoční cukroví

Jak upéct cukroví s vaječným likérem | recept na vánoční cukroví. Za několik málo dnů se začne v mnoha domácnostech péct vánoční cukroví. V tuto dobu již možná hledáte inspiraci pro letošní sváteční pečivo.

Myslím si, že klasické české recepty předávané v rodinách mezi generacemi, jsou bezkonkurenčně nejlepší. Ale stejně každý rok zkouším něco nového z mezinárodní kuchyně. Recept, který jsem vyzkoušela a mohu jen a jen doporučit, pochází z kuchyně našich sousedů. Cukroví se peče v Německu. Máte-li chuť ho vyzkoušet, řiďte se následujícím postupem.

Co je potřeba

Těsto:

  • 300 g másla
  • 500 g hladké mouky
  • 200 g moučkového cukru
  • 125 g škrobu (kukuřičný Gustin)
  • 200 ml vaječného likéru
  • kůra z poloviny citronu
  • několik kapek vanilkové esence (nebo 1 bal. vanilkového cukru)

Poleva:

  • 200 g moučkového cukru
  • 50 g (!) vaječného likéru
1

V míse promíchejte hladkou mouku, moučkový cukr a škrob. Nastrouhejte najemno kůru z chemicky neošetřeného citronu, odměřte vaječný likér, kápněte do něj vanilkovou esenci a vše přidejte do mísy. Změklý tuk nakrájejte na kousky, přidejte k ostatním ingrediencím a vypracujte těsto. Zabalte ho do papíru nebo potravinářské folie a nechte v chladničce odpočinout. Stačí 1 hodina, ale těsto můžete zpracovat i druhý den.

2

Z těsta přes nástavec vytvořte pruhy a pokládejte je na nepřilnavou podložku nebo papír. Pruhy nakrájejte podle toho, jak budete cukroví tvarovat a jak velké ho chcete mít.

Nejrychleji budete mít hotové tyčky, stačí jen nakrájet kousky a přenést na plech. Z těsta můžete také vytvořit věnečky, esíčka i jiné tvary. Pracujte rychle, aby těsto příliš nezměklo a nelepilo se.

3

Cukroví na plechu vystlaném papírem na pečení vkládejte do vyhřáté trouby a pečte při 170 °C. Upečené přeložte na kuchyňskou mřížku a nechte vychladnout. Cukroví hlídejte, upečené bude tehdy, když okraje začnou tmavnout.

4

Cukroví dozdobte polevou z likéru a moučkového cukru. Odvážené suroviny třete v misce, dokud není poleva hladká a lesklá, stejné hustoty jako poleva na perníčky.

Je-li moc hustá, přidejte likér, řídkou zahustíte přidáním cukru. Polevu na jednotlivé kousky můžete nastříkat jednorázovým sáčkem na zdobení perníků. Dostanou se v domácích potřebách a jsou moc šikovné.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…