Co je potřeba

- 1 kuře nebo čtvrtky podle počtu porcí
- 1 větší červená cibule
- 4 středně velké papriky
- 200 g směsi hub
- máslo
- sůl
- kmín
- červená paprika
- hladká mouka
- podle volby rajčata

1

Kuře naporcujeme, opláchneme ve studené vodě, osolíme a pokmínujeme. Místo celého kuřete můžeme koupit kuřecí díly, ale celé kuře vyjde levněji. Kuře porcuji proto, že se stejnoměrně upeče kůrčička a nemusím ho během pečení obracet.

2

V nádobě, ve které budeme kuře péci, rozpustíme trochu másla a osmahneme na něm červenou papriku. Papriku mícháme a dbáme, aby se nepřipálila, zhořkla by. Do másla ji také přidáme před úplným rozpuštěním, paprika hořkne, přidá-li se do rozpáleného tuku. Jakmile paprika začne vonět, ihned ji odstavíme.

3

Očistíme si houby potřebné na pečení. Vybíráme vždy směs několika druhů. Houby ve směsi jsou chutnější než jídlo z jednoho druhu hub. Vzhledem k době pečení si připravíme tvrdší druhy – křemenáče, hříbky, mladé klouzky. Houby pokrájíme na větší kostky, obsahují hodně vody a tepelnou úpravou zmenší velikost.

4

Cibuli s paprikou pokrájíme na proužky. Můžete přidat i rajčata, do směsi se velmi hodí. Rajčata předem zbavte slupky. Místo čerstvých rajčat můžete přidat loupaná rajčata z plechovky.
.

5

Na paprikové máslo navrstvíme směs pokrájené zeleniny a hub. Osolíme. Na zeleninovo-houbovou směs poklademe naporcované a okořeněné kuře. Přidáme několik lístků másla. Nepodléváme, zelenina a houby obsahují dostatečné množství vody.

6

Kuře pečeme přibližně hodinu v troubě při teplotě 230 °C. Když je kuře upečené, maso odložíme mimo pekáček a směs v nádobě poprášíme hladkou moukou. Promícháme a povaříme 15 minut. Pak servírujeme. Na talíř dáme kousek kuřete, trochu zeleniny s houbami a jako přílohu vařené brambory nebo rýži.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno