Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kuřecí křídla na česneku | recept

Kuřecí křídla na česneku | recept. Kuřecí křídla se ještě nedávno považovala za podřadnou část kuřete a v kuchyni využívala jen jako surovina k přípravě vývarů a polévek. To dnes již neplatí a kreativní kuchař z kuřecích křídel dokáže připravit mnoho kulinářských variací. Křídla se mohou vařit, smažit, grilovat i péct. Výborně se doplňují s bylinkami, pikantním kořením nebo rozličnými marinádami. Výhodou této části kuřete je poměrně nízká cena. Nabízím k vyzkoušení jeden osvědčený recept mé kuchyně.

Co je potřeba

Marináda na 1,20 kg kuřecích křídel:

  • 7 polévkových lžic sojové omáčky
  • 3 polévkové lžíce medu
  • 5 stroužků česneku
  • 1 kávová lžička soli
  • 1 lžička mletého zázvoru
  • 1/2 lžičky mletého pepře
1

Připravíme si kuřecí křídla. Na porci se počítá 250 - 400 g kuřecího masa s kostí, většinou vychází 4 -7 kousků na osobu. Kuřecí křídla očistíme od případných zbytků peří a opláchneme je pod tekoucí vodou.

2

V misce smícháme všechny ingredience na marinádu. Promícháme suché přísady, rozředíme sojovou omáčkou a okořeníme prolisovaným česnekem. V hotové marinádě obalíme maso a necháme uležet v chladu. Čím déle se budou křídla marinovat, tím lepší budou. Zpravidla je nechávám v chladničce přes noc, v časové tísni stačí nejméně 2 hodiny.

3

Na dno zapékací nádoby nalijeme slabou vrstvu oleje a naskládáme kuřecí křídla. Zbytkem marinády z misky potřeme křídla na povrchu a dáme upéct. Je-li třeba, lehce podlijeme vodou, většinou to ale není nutné. Pečeme uzavřené poklicí při teplotě 200 °C. Na závěr poklici sejmeme, zvýšíme teplotu na 220 °C a několik minut ještě pečeme. Maso je zakryté poklicí proto, aby se nevysušilo a zůstalo šťavnaté. Při závěrečném zvýšení teploty se utvoří křupavá kůrka. Podáváme s chlebem, bramborovou kaší nebo rýží.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto Mirky K.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články