Co je potřeba

Na těsto si připravte:

  • 180 g polohrubé mouky
  • 120 g změklého másla
  • 120 g polotučného tvarohu
  • 1 vejce
  • 1 lžičku kypřicího prášku do pečiva
  • špetku soli

Na náplň si přichystejte:

  • 150 g čerstvého sýra
  • 1 lžičku sušeného oregana
  • 1 lžičku sušeného libečku
  • 1 lžičku sušené bazalky
  • hrst černých oliv bez pecky

Na dokončení budete potřebovat:

  • 1 vejce
  • grilovací koření
  • 50 g eidamu
1

V prvním kroku si připravte těsto. Všechny ingredience nasypte či nandejte do hlubší mísy, potom z nich vypracujte hladké těsto. To uložte na hodinu do lednice, pokud spěcháte, můžete ho dát zhruba na 15 minut do mrazáku.

2

Mezitím si přichystejte náplň. Do misky vyklepněte čerstvý sýr, přisypte veškeré bylinky a důkladně promíchejte. Následně olivy slijte z nálevu a nakrájejte je na silnější kolečka.

3

Troubu si předehřejte na teplotu 200 °C. Vál si lehce posypte hladkou moukou. Připravené těsto vyndejte z chladničky. Rozdělte ho na poloviny, jednu odložte stranou a druhou rozválejte na silnější plát. Pokud nemáte tak velké vykrajovátko, použijte skleničku, její okraje obtiskněte do mouky a pak s ní vykrajujte kolečka.

4

Na kolečka z těsta postupně naneste sýrovou náplň a poklaďte několika kousky oliv. Náplň je třeba nanést do jedné poloviny kolečka, druhou polovinu poté přes náplň přetáhněte a vytvořte tak šátečky.

5

Pomocí vidličky okraje přimáčkněte. Takto pokračujte, dokud nespotřebujete všechno těsto a náplň. Šátečky rozložte na plech vyložený pečicím papírem.

6

Dále si rozklepněte vejce a rozkvedlejte ho, přisypte k němu grilovací koření a prošlehejte. Všechny šátečky pomažte ochuceným vajíčkem. Eidam nastrouhejte nahrubo nebo ho můžete nasekat na drobné kostičky třeba v mixéru. Nastrouhaným sýrem rovnoměrně posypte šátečky.

7

Šátečky pečte přibližně 15 až 20 minut dozlatova. Podávejte teplé nebo chladné, chutné jsou vždy.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)