Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit zdravý domácí kečup s bylinkami | recept

Zdravý domácí kečup s bylinkami | recept. Kupované kečupy jsou bohužel často plné nezdravých modifikovaných škrobů a bílého cukru. Navíc neznáte kvalitu použitých rajčat. Pokud tedy pěstujete na zahradě vlastní rajčata nebo máte možnost sehnat kvalitní a dobře vyzrálá, neváhejte a připravte si domácí kečup podle našeho receptu do zásoby. Postup, jak vyrobit zdravý domácí kečup s bylinkami, naleznete v následujícím článku.

Co je potřeba

  • 1 kg hodně zralých rajčat
  • 1 jablko
  • 1 velká cibule
  • 70 ml jablečného octa
  • 70 g třtinového cukru
  • Sůl, pepř, bobkový list, případně také nové koření, hřebíček a skořice
  • Čerstvé bylinky – k rajčatům se skvěle hodí bazalka, rozmarýn, oregano či saturejka
  • Zavařovací skleničky a víčka
1

Vybírejte velmi zralá a nejlépe sladká rajčata, nebudete pak muset přidávat tolik cukru. Kečup dosladí také použitá cibule a jablko.

2

Oloupeme cibuli a omyjeme rajčata i jablko, vše poté nakrájíme na větší kousky a hodíme je do hrnce.

3

Obsah hrnce zalijeme octem, přisypeme třtinový cukr, sůl a koření dle chuti. Vše vaříme za občasného míchání na mírném ohni do zhoustnutí (trvá to asi hodinu až hodinu a půl).

4

Poté směs rozmixujeme ponorným mixérem, propasírujeme ji přes husté síto a kečup podle chuti dosolíme a dokořeníme, případně dosladíme a znovu jej zahřejeme. Nakonec vmícháme nasekané čerstvé bylinky.

5

Ještě horký kečup nalijeme do vysterilizovaných skleniček, zavíčkujeme je a kečup 20 minut zavaříme při 80 °C.

Kečup můžete ochutit také česnekem, pro ozvláštnění lze přidat kari koření, a pokud si potrpíte na opravdu pálivý kečup, přidejte také nasekanou chilli papričku nebo chilli koření.

Můžete použít přezrálá rajčata, nikoliv však nahnilá či plesnivá.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zpracovat brusinky | recepty
Jak zpracovat brusinky | recepty. Dnes se s vámi podělím o recepty na zpracování brusinek. Všechny recepty jsou mnohokrát odzkoušené a snadné. Brusink…
Jak pěstovat a využít řeřichu setou
Řeřicha setá (někdy je také nazývána řeřichou zahradní) patří mezi velmi oblíbené bylinky, které si snadno vypěstujete doma kdykoliv během roku. Řeřic…